Чувате го отново и отново: „Разнообразете микса от канали“ и „достигнете до купувачите, където и да се намират“. Но понякога това е по-лесно да се каже, отколкото да се направи. Присъединяването към нови пазари идва с редица предизвикателства, от липсата на специфичен за канала експертен опит до намаляване на маржовете на печалба. Плюс това пейзажът на електронната търговия е по-конкурентен от всякога.
И все пак предизвикателства като тези не трябва да пречат на пътя ви към блаженството на много пазари. Вместо това завладяването им изисква холистичен подход, който извежда вашата пазарна стратегия далеч отвъд листването.
Ето 6 начина за успешна продажба на множество пазари!
Разширяването между пазарите може да бъде деликатна тема за вашите партньори в търговията на дребно. Най-добрият начин да подходите към това е да съобщите намерението си да продавате директно на потребителите в началото на процеса. Не забравяйте да зададете очаквания и да информирате търговците на дребно какво ще означава разширяването на вашия пазар за продължаващото ви партньорство.
Какво казва съдържанието на вашия продукт на купувачите?
Подобрете шансовете си за успех на пазара от самото начало с ясно, организирано съдържание, което привлича купувачите, вместо да ги прогонва. Приспособете съдържанието си към аудиторията, когато е възможно, и не забравяйте да включите полета като:
Заглавия
Описания
Изображения
Точки от куршуми
Спецификации
Ценообразуване
Ключови думи
Вашите обяви могат и трябва да варират от пазар до пазар. Понякога това се дължи на споразуменията, които поставяте с всяка платформа. Проучете тези договори, за да отговарят адекватно на разпоредбите за инвентара на първа страна. Можете също така да автоматизирате управлението на инвентара си, така че да не се притеснявате от свръхпродажба или недостиг на продукти.
Знаете ли, че разположенията на страницата с подробности за продукта са отговорни за до 50% продажби на реклами? Работата е там, че рекламните възможности на всеки пазар са различни. Възползвайте се от тези разлики, за да приспособите рекламите си към конкретни аудитории, да проследите ефективността и да направите промени за най-добрата възвръщаемост на инвестициите на пазарите. Диверсифицираният медиен подход за търговия на дребно разширява обхвата ви и дава на купувачите множество допирни точки за взаимодействие с вашата марка.
Задайте твърде високи цени и вероятно ще бъдете подбити. Задайте ги твърде ниско и рискувате да пропуснете приходи. Намерете „сладкото място“ на ценообразуването чрез:
Разбиране и спазване на вашите предварително определени споразумения за ценообразуване
Идентифициране на ценовите колебания
Наблюдение на конкуренцията
Експериментиране със сделки, промоции и пакети отстъпки
Бързото и надеждно изпълнение е толкова важно, че вече е пряко свързано с удовлетвореността на клиента. За да сте сигурни, че клиентите получават доставките си навреме, внимателно проверете своите доставчици на логистика от трети страни (3PL), за да знаете, че можете да им се доверите, за да отговорят на очакванията.
Изпробвайте тези съвети, ако желаете да продавате на множество пазари!