5 стъпки за създаване на изключителен Marketing план !

1. Провеждане на анализ на ситуацията!

Преди да започнете с маркетинговия си план, трябва да знаете текущата си ситуация.Какви са вашите силни, слаби страни, възможности и заплахи? Провеждането на основен SWOT анализ е първата стъпка към създаването на маркетингов план.Освен това трябва да имате разбиране за текущия пазар. Как се сравнявате с вашите конкуренти? Извършването на анализ на конкуренти трябва да ви помогне в тази стъпка.Помислете как другите продукти са по-добри от вашите. Освен това, помислете за пропуските в подхода на конкурента. Какво им липсва? Какво можете да предложите, което ще ви даде конкурентно предимство? Помислете какво ви отличава.Отговорите на подобни въпроси трябва да ви помогнат да разберете какво иска вашият клиент, което ни отвежда до стъпка номер 2.

 

2. Определете вашата целева аудитория!

След като разберете по-добре пазара и ситуацията на вашата компания, уверете се, че знаете коя е вашата целева аудитория.Ако вашата компания вече има лични данни за купувачи, тази стъпка може просто да означава, че трябва да прецизирате настоящите си персонални номера.Ако нямате персона за купувач, трябва да я създадете. За да направите това, може да се наложи да проведете проучване на пазара.Вашата персона за купувач трябва да включва демографска информация като възраст, пол и доход. Той обаче ще включва и психографска информация като точки на болка и цели. Какво движи вашата публика? Какви проблеми имат, които вашият продукт или услуга могат да решат?След като запишете тази информация, тя ще ви помогне да определите какви са вашите цели, което ни отвежда до стъпка номер 3.

 

3. Напишете SMART цели!

Не можете да подобрите възвръщаемостта на инвестициите си, освен ако не знаете какви са вашите цели.След като разберете текущата си ситуация и познаете аудиторията си, можете да започнете да определяте вашите SMART цели.SMART целите са специфични, измерими, постижими, релевантни и ограничени във времето. Това означава, че всичките ви цели трябва да са конкретни и да включват времева рамка, за която искате да я изпълните.Например целта ви може да бъде да увеличите последователите си в Instagram с 15% за три месеца. В зависимост от общите Ви маркетингови цели, това трябва да е уместно и постижимо. Освен това тази цел е конкретна, измерима и обвързана с времето.Преди да започнете каквато и да е тактика, трябва да запишете целите си. След това можете да започнете да анализирате кои тактики ще ви помогнат да постигнете тази цел. Това ни отвежда до стъпка номер 4.

 

4. Анализирайте тактиката си!

На този етап сте записали целите си въз основа на целевата аудитория и текущата ситуация.Сега трябва да разберете какви тактики ще ви помогнат да постигнете целите си. Освен това, кои са правилните канали и елементи за действие, върху които да се съсредоточите.Например, ако целта ви е да увеличите последователите си в Instagram с 15% за три месеца, тактиката ви може да включва хостване на раздаване, отговор на всеки коментар и публикуване три пъти в Instagram на седмица.След като разберете целите си, мозъчната атака на няколко тактики за постигане на тези цели трябва да бъде лесна.Въпреки това, докато пишете тактиката си, трябва да имате предвид бюджета си, което ни отвежда до стъпка номер 5.

 

5. Определете бюджета си!

Преди да започнете да прилагате някоя от идеите си, които сте измислили в горните стъпки, трябва да знаете бюджета си.Например, вашата тактика може да включва реклама в социалните медии. Ако обаче нямате бюджет за това, може да не успеете да постигнете целите си.Докато изписвате тактиката си, не забравяйте да отбележите прогнозен бюджет. Можете да включите времето, необходимо за изпълнение на всяка тактика, в допълнение към активите, които може да се наложи да закупите, като рекламно пространство.Сега, след като знаете как да създадете своя маркетингов план, нека се потопим в елементите, които маркетинговият план на високо ниво трябва да включва :

  • Обобщение на бизнеса
  • Името на компанията
  • Където е седалището
  • Неговата мисия

! БОНУС !

Бизнес инициативи

Елементът Бизнес инициативи в маркетингов план ви помага да сегментирате различните цели на вашия отдел. Внимавайте да не включвате инициативи на големи компании, които обикновено срещате в бизнес план. Този раздел от вашия маркетингов план трябва да очертае проектите, които са специфични за маркетинга. Ще опишете също целите на тези проекти и как тези цели ще бъдат измерени.

Анализ на клиентите

Ето къде ще проведете някои основни пазарни проучвания. Ако вашата компания вече е направила задълбочено проучване на пазара, този раздел от вашия маркетингов план може да бъде по-лесен за съставяне.В крайна сметка този елемент от маркетинговия ви план ще ви помогне да опишете индустрията, на която продавате, и персона на вашия купувач. Персона на купувача е полуфиктивно описание на вашия идеален клиент, фокусиращо се върху черти като:

  • Възраст
  • Местоположение
  • Заглавие
  • Цели
  • Лични предизвикателства
  • Задействащи събития

Анализ на конкурента

Вашият купувач има избор, когато става въпрос за решаване на техните проблеми, както за решенията, които те разглеждат, така и за доставчиците, които могат да ги администрират. При вашето проучване на пазара трябва да вземете предвид конкуренцията си, какво правят добре и къде са пропуските, които потенциално можете да запълните. Това може да включва:

  • Позициониране
  • Пазарен дял
  • Предложения
  • Ценообразуване

SWOT анализ

Бизнес резюмето на вашия маркетингов план включва и SWOT анализ, който отразява силните, слабите страни, възможностите и заплахите на бизнеса. Бъдете търпеливи към SWOT анализа на вашия бизнес; ще напишете по-голямата част на базата на вашите пазарни проучвания от горните раздели и стратегията ви по-долу.

Пазарна стратегия

Вашата пазарна стратегия използва информацията, включена в горните раздели, за да опише как вашата компания трябва да подходи към пазара. Какво ще предложи вашият бизнес на вашите купувачи, които вашите конкуренти вече не им предлагат?В маркетингов план в пълен размер този раздел може да съдържа „седемте маркетингови точки“:

  1. Продукт
  2. Цена
  3. Място
  4. Промоция
  5. Хора
  6. Процес
  7. Физическо доказателство

Бюджет

Не бъркайте елемента Бюджет в маркетинговия си план с цената на продукта или други финансови данни на компанията. Вашият бюджет описва колко пари е отделил бизнесът на маркетинговия екип за преследване на инициативите и целите, посочени в елементите по-горе.В зависимост от това колко индивидуални разходи имате, трябва да помислите за разделяне на този бюджет по това, за какво конкретно ще похарчите бюджета си. Примерните маркетингови разходи включват:

  • Разходи за възлагане на външни изпълнители на маркетингова агенция и / или други доставчици
  • Маркетинг софтуер
  • Платени промоции
  • Събития (тези, които ще бъдете домакини и / или ще присъствате)

Маркетингови канали

И накрая, вашият маркетингов план ще включва списък с вашите маркетингови канали. Въпреки че вашата компания може да популяризира самия продукт, използвайки определено рекламно пространство, вашите маркетингови канали са мястото, където ще публикувате съдържанието, което обучава вашите купувачи, генерира възможни клиенти и разпространява информираността за вашата марка.Ако публикувате (или възнамерявате да публикувате) в социалните медии, тук е мястото да поговорим за това. Използвайте раздела Маркетингови канали в маркетинговия си план, за да посочите на кои социални мрежи искате да стартирате бизнес страница, за какво ще използвате тази социална мрежа и как ще измервате успеха си в тази мрежа. Част от целта на този раздел е да докаже на началниците си, както вътре, така и извън маркетинговия отдел, че тези канали ще служат за разрастване на бизнеса.Бизнесът с широко присъствие в социалните медии може дори да помисли да разработи своята социална стратегия в отделен шаблон за план за социални медии.

Финансови прогнози

Познавайки бюджета и правейки анализ на маркетинговите канали, в които искате да инвестирате, трябва да можете да изготвите план колко бюджет да инвестирате в кои тактики въз основа на очакваната възвръщаемост на инвестициите. Оттам нататък ще можете да изготвяте финансови прогнози за годината. Те няма да бъдат 100% точни, но могат да помогнат при планирането на изпълнителната власт.

Препоръчваме още:

5 типа доказано цифрово съдържание, което ще увеличи приходите ви през 2021 година 5 типа доказано цифрово съдържание, което ще увеличи приходите ви през 2021 година Прочети повече
Топ 7 безплатни инструменти за тестване скоростта на уебсайта Топ 7 безплатни инструменти за тестване скоростта на уебсайта Прочети повече
Как да създадем приложение? Процесът зад разработването на приложения ! Как да създадем приложение? Процесът зад разработването на приложения ! Прочети повече
нагоре