5 начина как да спечелите в социалната търговия!

Начинът, по който хората пазаруват, се промени драстично през 2020 г. През последните пет години се наблюдава бавен растеж в приемането на електронна търговия както сред марките, така и сред потребителите. Според eMarketer социалният реферален трафик към сайтове за търговия на дребно е нараснал със 110% между 2019 и 2017 г. - пандемията ускори тази тенденция значително. Според някои оценки през първите три месеца на пандемията е имало 10 години електронна търговия и цифрово приемане.За една нощ социалната търговия се превърна в необходимост за потребителите, които трябваше да бъдат по-креативни в пазаруването - и марките, надяващи се да спечелят своя бизнес. В отговор на засиленото търсене платформи само за търговия като Amazon са възприели социална функционалност, докато социалните платформи предоставят по-директна линия за покупка.Това сближаване на търговията и социалните медии представя нови предизвикателства и възможности за брандовете и превръща влиятелните в пазачи, свързвайки марките с онлайн купувачи, които разчитат на препоръки от доверени източници.Пандемията не е изцяло отговорна за сближаването на търговската и социалната сфера. Китай може би е с няколко години по-напред от САЩ и други западни страни в приемането на електронна търговия и много от функционалностите, които виждаме на платформи като Facebook, Instagram и Tiktok, съществуват на китайски платформи. Всъщност през 2019 г. социалната търговия представляваше повече от 10% от продажбите на дребно в Китай и се очакваше да нарасне до 14% до 2023 г. Въпреки че пандемията не предизвика тренда на социалната търговия, тя със сигурност ускори приемането, превръщайки социалната търговия необходимост както за търговците на дребно, така и за потребителите, а 2020 г. социалната търговия стана основна в САЩ. Сега има надпревара в съдържанието, тъй като платформи като Pinterest, Facebook, Snapchat и TikTok стартират различни функции с цел създаване на безпроблемно социално изживяване за пазаруване.

Instagram

Instagram е мощна сред платформите за социални мрежи с най-голям ангажимент, нарастваща потребителска база и може би някои от най-зрелите функции за социална търговия. Instagram не само е избраната платформа за марки за мода, красота и начин на живот, но е може би една от първите мрежи, които дават основание за маркетинг с влияние. За да помогне на марките да се възползват от мрежата, за да стимулират продажбите и възвръщаемостта на инвестициите, Instagram започна да позволява на квалифицирани марки и създатели да създават публикации, които могат да се пазаруват през 2017 г. Докато тази ранна функция изпращаше трафик директно към бизнес уебсайтове, новата функция Checkout дава възможност за покупки в приложението. Сега Instagram тества функция за пазаруване на живо в Китай и Корея, където марките могат да маркират продукти в поток на живо, а потребителите да кликват, за да научат повече и да пазаруват - всичко това, докато гледат шоуто.

Facebook

Facebook Shops вече беше в процес на разработка. Когато пандемията удари, Facebook бързо проследи развитието и стартира през май с посочената цел да помогне на бизнеса и купувачите да се адаптират към новата цифрова реалност. Освен че дава възможност на бизнеса да продава продукти директно чрез приложението, Shops също е интегриран в Instagram Checkout и е достъпен за всички квалифицирани американски фирми и създатели. Вероятно можем да очакваме да видим, че магазините ще се разпространяват в цялото семейство приложения на Facebook в близко бъдеще. Всъщност Facebook вече дразни пускането на магазини за WhatsApp.

Pinterest

Доверието и валидирането са два от най-важните фактори, които карат онлайн купувачите да купуват. Това е, което Pinterest предлага марки със своята Проверена търговска програма. Програмата дава на търговците на дребно, които отговарят на стандартите за прозрачност и обслужване на клиентите, със синя отметка на доверие. с допълнителни правомощия, позволява откриването на продукта. Проверените търговци могат също да отворят Pinterest Shop и щифтовете на продуктите са откриваеми, когато потребителите търсят идеи, препоръки и вдъхновение. За разлика от други мрежи, които работят за задържане на потребителите в приложението, Pinterest насочва трафика към сайтове за търговия на дребно. Откакто пусна новата си функция Каталог, рефералният трафик на дребно от Pinterest се увеличи повече от два пъти.

TikTok + Shopify

TikTok започна тестване на социалната търговия в края на 2019 г. с връзки за пазаруване в маркови видеоклипове; през май тази функция стана достъпна и за създателите. През октомври Tiktok задълбочи инвестицията си в социалната търговия, като си партнира с Shopify, за да даде възможност за покупки в приложения. Партньорството Tiktok / Shopify отваря вратата за марки и създатели да монетизират платформата за вирусно видео с интегрирано изживяване за пазаруване.

Snapchat

Snapchat може да се счита за пионер в социалното пазаруване. Приложението за мултимедийни съобщения започна да тества опциите за социално пазаруване през 2018 г. с партньорства с Amazon и Shopify и инструменти, които да позволят местната търговия за влиятелни лица, издатели и марки. Това започна като функция за плъзгане и купуване, която по-късно беше надстроена до витрина в приложение през 2019 г. Сега Snapchat експериментира с AR опит, където марките могат да предлагат виртуални изскачащи магазини, а потребителите могат да „пробват“ стоки, без никога да посещават магазина.

И така, какво могат да направят марките и фирмите, за да се настроят за успех в днешния пейзаж на социалната търговия? Ето 5 неща, които трябва да имате предвид при разработването на вашата стратегия за социална търговия!

1. Разберете клиентите си. Познаването на вашите клиенти винаги е било важен аспект на успешния маркетинг. Сега е по-важно от всякога. Марките, бизнесите и търговците в днешната реалност на дигиталната търговия трябва да бъдат още по-добре запознати с навиците на клиентите: какви канали използват, кои влиятелни лица следват и какво съдържание консумират. Разбирането на вашия клиент ви позволява да бъдете умишлени относно срещите с клиентите си там, където са и по-стратегически относно платформите, които използвате.

2. Превърнете клиентите си в адвокати. Възходът на социалната търговия означава, че цялата търговия е социална. Потребителите онлайн не разчитат само на влиятелни лица в социалните медии за препоръки за продукти, те също четат отзиви. Това прави вашите клиенти вашите нано-влиятели. Приемете реалността, че цялата търговия е социална търговия и насърчете клиентите си да оставят отзиви и да намерят начини да ги превърнат в адвокати.

3. Оптимизация на съдържанието. Не забравяйте, че доверието движи валидирането, а не размера, така че избягвайте да попадате в капана на фокусирането само върху големи имена или микро-влиятелни лица. Вместо това погледнете в целия спектър на влиянието, за да намерите точния талант на правилните платформи, за да оптимизирате съдържанието си за всеки аспект от пътуването на клиента. Например, ако работите по реклама във Facebook или Instagram, може да искате да се възползвате от подобието на по-разпознаваем или популярен влиятел. Инфлуенсърите в средата на опашката са чудесни, когато искате да мащабирате конверсията с лоялни последователи.

4. Бъдете готови да се освободите от контрола. Микроинфлуенсърите също имат голямо доверие, но отнема малко повече време и усилия за мащабиране на конверсиите с тях. За микроинфлуенсърите с малък, но лоялен последовател, автентичността е като суперсила. Всички тези фактори накланят баланса на творческия контрол в полза на инфлуенсъра, така че е най-добре да им дадете кратко и да им се доверите да създадат те знаят, че ще се свържат с аудиторията си.

5. Бъдете добре възприети на нови платформи. Избягвайте да се забърквате в мисленето, че трябва да сте на всяка платформа. Може дори да не е необходимо да сте в най-големите, най-зрелите мрежи като Facebook и Instagram. Ако знаете, че вашата аудитория има по-голямо присъствие в TikTok, отколкото във Facebook, не е нужно да инвестирате в стабилна Facebook стратегия. Има много възможности за брандовете и фирмите да се придвижат първо и бързо към нововъзникващите платформи, така че не се страхувайте да експериментирате с нови платформи.

Препоръчваме още:

6 важни причини, заради които да актуализирате акаунта си в Google My Business 6 важни причини, заради които да актуализирате акаунта си в Google My Business Прочети повече
6 причини за редизайн на уебсайта 6 причини за редизайн на уебсайта Прочети повече
5 маркетингови тенденци да подобрите вашата поща! 5 маркетингови тенденци да подобрите вашата поща! Прочети повече
нагоре