5 клиентски елемента, за успешно изтегляне на вашето приложение!

Разбирането на ангажираността на аудиторията и сегментите на клиентите е задължително за успеха на приложението. Една от често срещаните грешки, които фирмите са склонни да правят, е да приемат, че повечето потребители ще изтеглят приложение веднага след стартирането му. За съжаление това е нереалистично и рядко се случва. Вместо това, приложението постепенно се приема в пет клиентски сегмента, така че ето нашето представяне за модела Innovation Diffusion(Дифузията на иновациите), или по друг начин известен като Модел на дифузия на иновации обяснява как, защо и каква скорост се разпространяват тези технологии и нови идеи на пазара. Създателят на модела, Еверет Роджърс твърди, че дифузията е процесът, при който дадена иновация се споделя между хората по определени канали с течение на времето. Освен това иновацията се разбира като прилагане на ефективни решения за посрещане на нуждите на пазара по нов начин.

5 основни елемента

Първо, дифузионният модел на иновациите се основава на пет основни елемента, които оказват влияние върху влиянието на нова идея:

  • Иновацията: Всеки продукт, който се възприема от човека като нов.
  • Осиновители: Лица или организации, които прилагат вашата иновация.
  • Комуникационни канали: Начинът, по който се предава информация.
  • Време: Тъй като иновациите рядко се приемат веднага, важно е да се разбере как иновацията се възприема във времето.
  • Социална система: Комбинация от външни влияния, които оказват влияние върху приемането на иновации като медии или социални мрежи.

Следователно можем да използваме тази теория, за да разберем как целевият ви пазар ще обхване вашето приложение с течение на времето. Независимо дали създавате публично или частно приложение за широка гама индустрии - разбирането на тези типове потребители ще бъде от значение за начина, по който стартирате и предлагате на пазара своето приложение.

  • Ранен пазар: Иноватори и ранни осиновители
  • Основен пазар: Ранно мнозинство, Късно мнозинство и изоставащи

1. Иноватори!

Иноваторите са първата група, която изтегля вашето приложение и обикновено се състоят от около 2,5% от пазара. Иноваторите са готови да поемат рискове, когато става въпрос за нови технологии и да изпробват не готови продукти. Тази толерантност към риска означава, че са готови да преодолеят няколко грешки, когато използват приложението ви. На свой ред те са в състояние да предоставят първоначална обратна връзка за по-нататъшно разработване на приложението ви, за да постигнат успех.

Извод: Следователно, новаторите могат да функционират като водещи потребители, като предоставят проницателна обратна връзка за по-нататъшно развитие на вашето приложение, преди да навлязат на масовия пазар. Затова се уверете, че има обратна връзка от самото начало, в противен случай иноваторите могат да се откажат от вашето приложение и евентуалните подобрения на приложението ще бъдат загубени. Това може да бъде толкова просто, колкото предоставянето на имейл адрес за новаторите, на които да изпращат своите идеи.

 

2. Ранни осиновители!

След това имаме Early Adopters, което е втората група, която приема приложението ви на около 13,5% от пазара. Ранните осиновители имат най-високото лидерско мнение сред категориите осиновители. Следователно създаването на положително потребителско изживяване за този клиентски сегмент може да привлече останалата част от пазара. Ранните осиновители обаче не са толкова толерантни към риска като новаторите, колкото по-дискретни при избора си на осиновяване.

Извод: Тъй като ранните осиновители имат най-високото мнение, вашата организация може да внедри система за възнаграждение за споделяне на вашето приложение със собствената си мрежа. Например безплатни изтегляния в приложението, когато споделят приложението с 5 колеги. Освен това, улавянето на обратна връзка под формата на препоръки е чудесен начин да се използва лидерското мнение на ранните осиновители на пазара.

! Предупреждение! Въпреки това, Джефри А Мур твърди, че често съществува пропаст между ранните и основните пазари. Това се случва, тъй като има разединяване между двете групи на ранните осиновители и ранното мнозинство. Следователно, за да се преодолее тази пропаст, често се изисква по-нататъшно развитие на приложението или драстично увеличаване на маркетинга, за да се насочи по-добре към основния пазар. Например актуализирането на съдържанието и функциите на приложението въз основа на отзиви на водещи потребители може да позволи на Mainstream Market да инсталира приложението ви с минимална работа или свързания с него риск.

 

3. Ранно мнозинство!

Ранното мнозинство е част от основния пазар и се състои от 34% от общата аудитория. Тази група често приема промени по-бързо от по-голямата част от основния пазар и от своя страна трябва да бъде възнаградена с ранни ползи. Освен това, Ранното мнозинство са повече последователи, отколкото лидери, тъй като Ранният пазар и съответните производители на вкус влияят върху избора им на осиновяване.

Извод: Широкият маркетинг и понякога разработването на съдържание е необходимо, за да се преодолее пропастта и ефективно да се насочи към ранното мнозинство. По-конкретно, вашата организация може да покаже предимствата и разработките, генерирани от взаимодействието в началото на пазара, за да пусне на пазара вашето приложение. Знаейки, че Ранното мнозинство са последователи, ще можете да създадете ефективни маркетингови кампании, които привеждат предимствата на приложението ви в съответствие с нуждите на потребителя.

 

4. Късно мнозинство!

Освен това, късното мнозинство се състои от 34% от пазара. Членовете ще приемат новата иновация, следвайки средния член на пазара, тъй като кривата на приемане започва да намалява. Следователно членовете на Late большинството ще подхождат към приложението ви с относително силно чувство на скептицизъм. Всъщност те обикновено започват да използват приложението ви, след като по-голямата част от пазара вече го препоръчва.

Извод: Следователно, ключът към улавянето на Late Majority е да се подчертае пазарното приемане на приложението в предишните клиентски сегменти. Това е мястото, където препоръките отново ще бъдат полезни.

 

5. Изоставащи!

И накрая, 16% от пазара включва Laggards, които са последната група, изтеглила вашето приложение. Това е най-устойчивата и консервативна група, тъй като не са склонни да се променят и в крайна сметка рискуват. По-конкретно, те са по-фокусирани върху традиционните начини за правене на неща и критикуват новите идеи, докато не бъдат широко приети.

Извод: За да привлечете изоставащите, би било полезно да пуснете на пазара как вашето приложение ще подобри техния текущ процес с минимална промяна. По-конкретно, разберете и комуникирайте как предимствата на вашето приложение ще се съобразят с техните нужди и желания.Разбира се, това не е перфектна наука, тъй като вариациите в демографските данни на аудиторията и външните фактори могат да повлияят на приемането на вашето приложение от пазара. В крайна сметка успехът на вашето приложение зависи от това как непрекъснато разработвате ангажиращо съдържание въз основа на нуждите на потребителя, целта на продукта, ключовия анализ и обратната връзка с потребителите.

Препоръчваме още:

Увеличаване на възможните клиенти и продажби с дигитален маркетинг Увеличаване на възможните клиенти и продажби с дигитален маркетинг Прочети повече
Как рекламите на конкурентите могат да изведат вашите платени реклами на следващо ниво? Как рекламите на конкурентите могат да изведат вашите платени реклами на следващо ниво? Прочети повече
Какво можете да научите от собствените си отзиви? Какво можете да научите от собствените си отзиви? Прочети повече
нагоре