4 тенденции за дигитален маркетинг през 2021 г.

Нито едно кътче от маркетинговия свят не се променя по-бързо от дигиталния маркетинг. Тъй като новите технологии пристигат и старите технологии се изчерпват, може да е трудно да се справят с всички нови и различни тенденции в индустрията.Дигиталният маркетинг се оказа несравним по своята устойчивост през изминалата година: две трети от марките отбелязаха спад в приходите от началото на пандемията Covid-19 и въпреки това над една четвърт от търговците харчат 90% или повече от бюджета им за дигитален маркетинг, според проучване, проведено от Института за дигитален маркетинг. В поле, което е претъпкано, ще трябва да останете на кървавия ръб, ако не искате да изоставате.

Ето някои от най-добрите тенденции в дигиталния маркетинг, които трябва да знаете през 2021 г.:

 

1. Съседно търсене

Никой не се съмнява в важността на SEO в дигиталния маркетинг, но наистина ли марките се справят с проблема по подходящ начин? За повечето компании SEO означава получаване на определена уеб страница или две, които да изглеждат възможно най-високо за конкретни думи за търсене. На теория това може да звучи добре, но игнорира някои от нюансите на това как клиентите действително търсят онлайн.Според специалистите по търсене в маркетинговата агенция Hennessey Digital между 70 и 80% от потребителите изследват компания онлайн, преди да правят бизнес с тях - и голяма част от тези изследвания започват с търсенето. Не можете просто да класирате сайта си по тясна колона с ключови думи; трябва да помислите за възможно най-много търсения, съседни на основния ви бизнес. Увеличете твърде много и ще рискувате да загубите клиенти, които търсят термини, подобни, но не идентични с вашите. Компаниите все повече подслушват експерти, за да закръглят своя профил за търсене и тази тенденция изглежда се ускорява едва през 2021 г.

 

2. Интелигентно наддаване

Автоматизираното офериране в Google Ads съществува от векове и е лесно да се разбере защо: просто въведете параметрите като цена и обем и машината свърши цялата работа вместо вас. През последните няколко години обаче се появи нов тип наддаване, който много търговци вероятно отписаха: Интелигентно наддаване. Интелигентното наддаване и преди е било измъчвано от редица проблеми, като минимален бюджетен контрол и намалено насочване на аудиторията.Тъй като Google подобрява Smart Bidding и усъвършенства алгоритъма, през следващата година това ще се превърне във все по-популярна опция за дигиталните търговци. Вместо да се налага внимателно да подготвяте всяко разположение на рекламите, можете просто да оставите най-модерния ИИ на Google да направи всичко за вас.

 

 

3. Поглъщане на Chatbot

Много търговци смятат, че поглъщането на чатбота вече е станало, и те биха имали основание да мислят така. Според Hubspot само 5% от компаниите са използвали чат ботове през 2016 г., но огромен 32% са планирали да приведат технологията в действие до 2017 г. Приемането на Chatbot наистина е било масово, но потребителите не са се адаптирали толкова бързо, колкото компаниите .Може да отнеме известно време, за да свикнете с взаимодействието с чат ботове, особено от първо и второ поколение. Разговорите могат да бъдат тромави и далеч по-малко полезни от тези с истински човек. 2020 и 2021 ще бъдат запомнени като ключови години в развитието на chatbot, времето, когато чат ботовете най-накрая достигнаха ниво на способност за разговор, което ще им спечели широко признание сред потребителите. Ако сте били предпазливи да ги използвате на вашия сайт, успокойте страховете си - революцията е тук.

 

 

4. Видео съдържание

Съдържанието с най-високо качество е страхотна дигитална маркетингова стратегия от няколко години, но търсенето на формат на съдържание се променя. Манията по блоговете от 2000-те и началото на 2010-те отдавна е отминала и вместо нея пристигна нова вълна от видеоклипове.Между YouTube, TikTok и вградените реклами видеото окончателно се очертава като средство за победа, когато става въпрос за съдържание. Страхотната новина за маркетолозите е, че има апетит за почти всяка форма на видео съдържание: кратка форма, дълга форма, анимация, екшън на живо, хумористична, информативна и много други. Всичко, което трябва да направите, е да създадете съдържание, което точно отразява вашата марка, и ще има публика за него.Нека си признаем: всяка година през последните няколко години беше годината на дигиталния маркетинг. Индустрията просто не може да спре да расте и става по-ефективна само с всяко ново развитие. Тези, които се издигат на върха, ще бъдат тези, които изпреварват кривата и наблюдението за тенденции като тези може да ви помогне да го направите.

Препоръчваме още:

Разликата между ICO и STO Разликата между ICO и STO Прочети повече
8 често срещани грешки при разработването на Android ! 8 често срещани грешки при разработването на Android ! Прочети повече
4 SEO съвета, за повишаване на вашето развитие. 4 SEO съвета, за повишаване на вашето развитие. Прочети повече
нагоре