4 съвета в избора на теми за маркетинг на съдържание

   Чудили ли сте се някога какво съдържание да създавате и споделяте или как да избирате темите, за които да пишете? Трудно ли ви е да поддържате постоянен поток от идеи? Може да стане трудно и изтощително, когато постоянно се налага да мислите за ново съдържание, за което жадува вашата публика. Не се тревожете, всички сме били там! 

Спрете за момент, направете крачка назад и преосмислете стратегията си за маркетинг на съдържание, преди да продължите напред.

Трябва да се запитате защо го създавате, за кого го създавате, какви канали ще използвате, за да го популяризирате и как ще поддържа вашата маркетингова стратегия за съдържание.

Ако се чувствате заседнали, ето 4 съвета, които да използвате във вашата маркетингова стратегия за съдържание:

  • Определете и разберете вашите организационни цели

Изборът на тематиката и поставянето на правилните цели за вашето съдържание започва с придобиване на солидно разбиране за вашите организационни цели. Защо изобщо имате стратегия за маркетинг на съдържание? За много компании водещите цели биха могли да бъдат генериране на потенциални клиенти, повишаване на осведомеността за марката, увеличаване на ангажираността. В зависимост от целите и нуждите на вашата конкретна цел са на разположение различни видове маркетинг на съдържание.

  • Използвайте вашите анализи

След като погледнете към организационните цели за вашата маркетингова стратегия за съдържание, използвайте анализа си, за да определите какво харесва вашата аудитория. Ако някога се почувствате затруднени в избора на темите за вашето съдържание, изберете най-ефективните от предишни статии и го актуализирайте. Анализът може да ви помогне при вземането на решения, когато става въпрос за вашата маркетингова стратегия за съдържание. Полезен инструмент, който много фирми изследват в наши дни, е напълно интегрирана система за управление на съдържанието (CMS). Например системата за управление на съдържанието на Hubspot позволява на търговците на съдържание да създават и управляват съдържанието си спокойно, да оптимизират съдържанието си, за да водят до резултати и да проследяват работата на съдържанието им.

Можете също така да получите достъп до своите прозрения и анализи в социалните медии, за да вземате информативни решения, когато обмисляте идеи за ново съдържание. След като определите най-добрите си публикации, вижте дали сред тях има обща тема. Дали определен тип съдържание (например текст, изображение, видео) се представя по-добре от другите? Може да искате да анализирате нивото на ангажираност (напр. харесвания, коментари) на тези публикации.

  • Попитайте аудиторията си

Да попитате аудиторията си е друг съвет, който ще ви помогне да изберете правилните теми за вашето съдържание. Това са хората ангажирани с вашето съдържание, така че е важно да знаете какъв тип съдържание те желаят да видят.

Има няколко начина, по които можете да направите това. Това може да стане със създаването на анкета или публикуването на въпрос в някои от вашите социални медии. Попитайте последователите си какъв тип съдържание искат да видят и оставете място за отворени отговори. Разглеждането на най-често задаваните въпроси от вашата целева аудитория може да ви помогне да изберете темите за вашата маркетингова стратегия за съдържание. Дори когато имате чувството, че оставате без идеи и съдържание, често задаваните въпроси развиват тенденциите.

Ролята на клиента се променя и е време да позволите на вашата аудитория да участва в оформянето на вашата маркетингова стратегия за съдържание.

  • Определете дигитална маркетингова цел за всяка отделен раздел от съдържанието

За всеки раздел съдържание, което създавате, оценете темата и вижте как тя отговаря на всяка от вашите организационни цели. Това също ще ви помогне да изберете правилните ключови показатели за изпълнение (KPI), които да проследявате и измервате. Например, ако генерирането на потенциални клиенти е вашата водеща организационна цел, целта на съдържанието трябва да бъде насочена към привличане на клиента на различни етапи от пътуването им до покупката. В този случай типовете съдържание могат да включват създаване на електронни книги, технически документи или казуси. Ако продажбите са една от най-добрите ви организационни цели, важно е избраното от вас съдържание да се премести в тази посока.

Осведомеността за марката е друга една от главните организационни цели на вашата компания. В този случай целта на съдържанието ви може да бъде да генерирате трафик. Възможните типове съдържание, които да вземете предвид, са съдържание с влияние. Например, сътрудничеството с влиятелни лица може да ви помогне да създадете по-широка мрежа, за да увеличите видимостта на вашата марка.

Важно е темите, които сте избрали, да се съобразят с вашите организационни цели, за да осигурите ефективна маркетингова стратегия за съдържание.

 

 Свържете се с нас за създаване на качествено маркетингово съдържание! 

Препоръчваме още:

5 функционалности, задължителни за вашия уебсайт 5 функционалности, задължителни за вашия уебсайт Прочети повече
Кой е основният фактор за класиране в търсачката на Google? Кой е основният фактор за класиране в търсачката на Google? Прочети повече
4 предимства на онлайн маркетинга пред традиционната реклама 4 предимства на онлайн маркетинга пред традиционната реклама Прочети повече
нагоре