4 ключови сегмента потребители и анализиране на поведението им

По-голямата част от съдържанието, фокусирано върху сегментацията на клиентите за електронна търговия, ви посочва как да групирате въз основа на наличните данни в Google Analytics. Това може да бъде полезно - дава ви възможност да разделите клиентските сегменти по аспекти, като източник на трафик и браузър, и да установите как определени показатели за онлайн търговия варират в тези групи.

Но ако това са единствените показатели, които сегментирате, вие пропускате ключова информация за поведението като:

  • Как поведението за клик варира в различните сегменти на клиента.
  • Дали клиентите, които изоставят количките си, се държат различно на вашия уебсайт.
  • Как поведението на потребителите варира при дългосрочни клиенти и нови такива.

Това е информация, която може да ви помогне да усъвършенствате усилията си за персонализация и цялостната си маркетингова стратегия.Резултат с изображение за „Analyzing Customer Behavior Across“

4 сегмента потребители при онлайн търговия, които можете да проследявате в Google Analytics

В тази статия обхващаме четирите основни сегмента, които можете да анализирате в Google Analytics. Има четири основни сегмента, които бизнесът за електронна търговия може да създаде въз основа на наличните данни в Google Analytics. Можете да сегментирате потребителите на сайта си по:

  • Референтен източник
  • Тип потребител или честота
  • Географско местоположение
  • Видове браузър и устройства.

Сегментирайки своята клиентска база по тези показатели, имате възможност бързо да придобиете представа как варират ангажираността и извършените действия въз основа на всеки сегмент. Те могат да ви кажат дали връщащите се потребители прекарват значително повече време на онлайн магаизна ви, отколкото новите потребители или, ако клиентите от определена държава или град поръчват по-често, отколкото клиентите от други места.

Референтни източници

За  достъп до отчета за източници в Google Analytics: Придобиване → Целият трафик → Източник / Носител.

Разбивайки клиентите на сегменти въз основа на това откъде са дошли на вашия сайт за електронна търговия, можете да получите представа за качеството на трафика, който получавате от различни референтни източници.

Отчет за източника в Google Analytics

Ето как изглежда отчетът „Източник“ в Google Analytics.

Можете да видите например, ако по-висок процент клиенти, идващи от Google Ads, конвертират при първото си посещение спрямо тези, идващи от социалните медии (да речем, Instagram или Facebook).

Имайки предвид тази информация, можете да помислите за тестване на различни пътища за реализация при двата канала. Можете да изпращате посетители на Google Ads директно на страници с продукти (където те могат да купуват веднага). За посетителите на Instagram или Facebook може да изпробвате отстъпки или друг механизъм за получаване на имейлите им - по този начин можете да правите ремаркетинг и да задържите тези потребители, като ги движите по потребителската фуния.

Типове потребители

За достъп до отчета за типа на потребителя в Google Analytics:  Аудитория → Поведение → New Visitor спрямо Retutning Visitor.

Когато разделяте клиентите на типове потребители, получавате показатели за ангажираност и реализация за потребителите, които са били на вашия уебсайт преди, в сравнение с новите потребители.

Сегменти от потребителски тип в Google Analytics

Ето как изглежда отчетът „Всички страници“ в Google Analytics - със сегменти по тип потребител.

Въз основа на сегментирането на нови спрямо връщащи се потребителски, можете да видите кои страници най-често посещават новите и връщащите се потребители.

Можете да разберете в кои страници се преобразува всеки сегмент и да научите дали новите потребители са склонни да купуват определени продукти повече от връщащите се потребители (и обратно). С тази информация можете да изпробвате добавянето на персонализация към началната си страница, която препоръчва различни продукти за различните типове потребители.

Сегменти по георгафско местоположение

За достъп до отчета за местоположението в Google Analytics: Аудитория → Гео → Местоположение

Сегментирането на вашите клиенти въз основа на географското им местоположение е често срещана опция и ви дава възможност да получите анализ за ангажираност и реализации по държави, градове и континенти. Тази информация може да бъде безценна при разпределяне на маркетингови и рекламни бюджети и насочване към вашите платени кампании.

Отчет за държавата в Google Analytics

Ето как изглежда отчетът „Държава“ в Google Analytics.

Може да установите например, че клиентите, които имат достъп до вашия онлайн магазин от Англия, имат по-висока стойност на реализация от тези, които имат достъп от България. С тази информация бихте могли да разпределите повече рекламни разходи, насочени към английските клиенти, за да увеличите по-ефективно стойността на реализациите.

Сегменти по браузъра и операционната система (OS)

За достъп до отчета за браузъра и ОС в Google  Analytics: Аудитория → Технология → Браузър и ОС

Когато сегментирате клиентите за електронна търговия въз основа на браузъра, ОС и типа устройства, които използват за достъп до вашия уебсайт, можете да получите наистина ценен поглед върху използваемостта на онлайн магазина си на различни устройства - плюс как това влияе на ангажираността и поведението на потребителите.

Отчет за браузъра в Google Analytics

Ето как изглежда отчетът „Браузър“ в Google Analytics.

Ако установите, че реализациите са особено ниски за един браузър - да речем Safari - можете да разгледате по-задълбочено защо това е така. Може да откриете, че бутонът за плащане на страницата на вашата количка за пазаруване не работи правилно, когато се гледа на Safari, а няколко прости корекции въз основа на тази информация могат драстично да увеличат реализациите на тази платформа.

По-добра сегментация на клиентите за електронна търговия

В света на електронната търговия сегментирането на клиентите не е препоръчително, а е напълно необходимо, за да се даде възможност на маркетинговите усилия, които да са в крак с вашата конкуренция.

Когато добавите данни за поведението при кликване към съществуващите сегменти и използвате персонализираните потребителски променливи на нашата платформа EXPOZY, за да разбиете допълнителни поведенчески сегменти, правите възможно:

  • Пренасочването и други персонализирани реклами.
  • Предлагането на динамични препоръки за продукти на клиентите ви.
  • Персонализирани подробности за продукта и целевите страници.

Това са аспекти с висока стойност на маркетинговите кампании за електронна търговия - което означава, че когато са направени правилно, можете да видите голяма възвръщаемост.

Ако имате въпроси относно разработването на успешен онлайн магазин и правилното сегментиране на посетителите му не се колебайте да ни изпратите своето запитване тук.

Свързано изображение

Препоръчваме още:

ЗАЩО МОБИЛНИТЕ ПРИЛОЖЕНИЯ СА ВАЖНИ ЗА ВАШИЯ БИЗНЕС?! ЗАЩО МОБИЛНИТЕ ПРИЛОЖЕНИЯ СА ВАЖНИ ЗА ВАШИЯ БИЗНЕС?! Прочети повече
4 причини, поради които никога да не използвате WordPress.com 4 причини, поради които никога да не използвате WordPress.com Прочети повече
5 сигурни стъпки към успеха в електронната търговия 5 сигурни стъпки към успеха в електронната търговия Прочети повече
нагоре