Защо хората не купуват от моя Онлайн магазин? - (Първа част)

Ако се чудите защо онлайн магазинът ви не достига очакваните от вас продажби ние ще ви представим списък с причини за неуспеха ви и стъпки, които можете да предприемете, за да подобрите процента на реализация.Правенето на промени, които ви се струват малки или незабележими, може да помогне на потенциалните клиенти да се ангажират по-добре с вашия сайт. Често ние несъзнателно правим грешки, които създават ненужни бариери за потенциалните клиенти, а ние сме объркани от липсата на продажби.

Когато хората пазаруват онлайн не е задължително да търсят конкретно вашата марка, а е по-вероятно те просто да търсят онлайн магазин, който най-добре отговаря на техните нужди. Поради тази причина е важно уеб сайтът ви за електронна търговия да изглежда, че ще изпълни това, което потенциалният клиент желае и ще задоволи напълно неговите нужди.

Според проучване, при гледане на даден Уеб сайт потребителите формират своите първи впечатления в рамките на няколко милисекунди и тези първи впечатления са силно повлияни от няколко елемента по дизайна като използваните цветове, шрифт и размер на шрифта, използване на изображения и лесна навигация. Добрата новина тук е, че дори в онлайн магазинът ви да са налице един или повече от споменатите по-долу проблеми не е фатално, защото повечето от тях могат да бъдат отстранени в рамките на няколко часа.

Ето го и нашия списък с първите 10/30 възможни проблема, които спират онлайн успеха ви:

1. Финализирането на поръчка е трудно
Без значение колко трафик получава вашият уеб сайт за електронна търговия, ако процесът на преминаване през всяка стъпка за финализиране на поръчка не е лесен, то трафикът нямам никакво значение. Трябва да се акцентира върху удобното и лесно разплащане, като същевременно се предоставя на клиента лесен достъп до всички форми и информация, от които се нуждае.

Резултат с изображение за checkout

2. Сложен процес на плащане
Когато се сблъскат със сложен процес на плащане, клиентите често ще се откажат от покупката си и това може да повлияе на решението на клиента ви да купува от вашия магазин и за в бъдеще. Ако е задължителна регистрация и няма опция за поръчка като гост, има прекомерни изисквания за въвеждане на информация, налични са дълги формуляри за поръчки, липса на автоматично въвеждане на повтарящи се идентификационни данни като адрес за фактуриране или доставка, то клиентът ви със сигурност ще напусне сайта без да поръча. Според проучване, 47% от купувачите не завършват покупката си, ако процесът на плащане отнема твърде много време. Най-добрият начин да се избегне това е да се гарантират възможно най-малко стъпки при извършване на поръчката.

3. Цените ви не са конкурентни, не сте проучили добре пазара
Конкурентното ценообразуване е един от най-важните фактори, определящи дали даден клиент ще купи от вас. Поради наличието на интернет, сега е много лесно клиентите да сравняват цените и да избират от многобройни алтернативни търговци на дребно за конкретен продукт.  36% от онлайн купувачите ще напуснат един онлайн магазин и ще поръчат от друг, ако намерят същия продукт на по-ниска цена. Важно е да знаете кои са конкурентите ви и да правите адекватни изследвания на пазара, за да определите търсенето на продуктите и най-ниската цена, на която можете да си позволите да продавате.

Свързано изображение

4. Липса на прозрачност на плащанията, наличие на скрити такси
Липсата на прозрачност в процеса на плащане ще накара клиентите да напускат онлайн магазина ви на страницата за плащане. Дори може да оставите лоши впечатления в съзнанието им, така че да не се върнат скоро. Според проучване, 56% от онлайн купувачите са напуснали уеб сайт без да платят, тъй като са били изненадани с неочаквани разходи в края на процеса, което доказва, че уеб сайтовете за електронна търговия, които не споменават разходи за доставка и/или ДДС при закупуване на продукт, в крайна сметка губят от потенциалните си клиенти.

5. Допълнителни такси гарантират допълнително недоволство
Допълнителните такси водят до загубата на много от клиентите. За сметка на това онлайн магазини, предоставящи отстъпки и оферти, печелят много нови клиенти и увеличават своята клиентска база. Предлагането на безплатна доставка, но фактурирането и в крайната цена е чудесен начин да накарате хората да се чувстват, че получават добра сделка, без това да влияе на печалбата ви.

6. Пренебрегване на опасенията на клиентите относно за сигурност
Когато отидете във физически магазин, разглеждайки продуктите или услугите, вие вземате всичко, от което се нуждаете и плащате общата сума на касата. На уеб сайтовете за електронна търговия обаче е точно обратното, така че изисква пълно доверие от страна на клиентите ви. Притеснения като кражба на самоличност, слаба защита на личната информация и злоупотреба с лични данни възпират хората да извършват транзакции онлайн. Ето защо е от съществено значение да уверите клиентите си, че личните им данни няма да бъдат използвана за други цели, като изясните вашата политика за поверителност, което ще облекчи притесненията на потребителите относно тяхната сигурност.

Свързано изображение

7. Липса на обратна връзка / отзиви
Добрият онлайн магазин има за цел да повиши факторите за доверие от страна на потребителите чрез включване на препоръки, отзиви и оценки от други купувачи. Проучване показва, че 88% от потребителите се доверяват повече на онлайн менията, колкото на личните препоръки.

8. Пропускане на фирмената идентичност
Онлайн доверието е един от най-критичните моменти, които засягат успеха или провала на онлайн магазините. Въпреки дизайна и функционалността на уеб сайта за електронна търговия, надеждните идентификационни данни като физическо местоположение, номер за контакт и имейл адрес генерират доверие във вашите клиенти. Втората най-посещавана страница на повечето онлайн магазини е страницата „За нас“. Ето защо е много важно да имате и страница „За нас“, както и „Свържете се с нас“, която да включва точни данни за компанията и контактна форма с всички данни за контакт.

Image result for brand

9. Брандът ви не е активен в социалните медии
Наличието на акаунти в социалните медии също може да бъде жизненоважен фактор за повишаване на доверието в бранда ви. Когато онлайн магазинът няма присъствие в социални медии или слаба активност, клиентите не усещат повишеното ниво на доверие и свързаност между тях и марката. Изследвания показват, че 84% от онлайн купувачите се позовават на поне една социални медия за препоръки преди да пазаруват онлайн.

10. Без гаранция при плащане
Независимо дали е във физически или онлайн магазин, винаги, когато хората трябва да харчат пари, те изискват сигурност. Случаят с транзакциите в електронната търговия е едно от предизикателствата за всеки потребител. Добрите онлайн магазини трябва да предоставятм, колкото се може повечето от предпочитаните и известни методи за плащане на своите клиенти. Колкото повече избор имат потребителит , толкова по-голямо ще бъде доверието на клиентите ви към вашия сайт. Онлайн магазин, който не разполага с широк спектър от методи за плащане, не успява да увеличи степента на афинитет и доверие на своите клиенти.

Резултат с изображение за payment methods

Ако продавате онлайн, най-добрият начин за стимулиране на нови продажби и разрастване на бизнеса ви е да направите всяка стъпка от цикъла за пазаруване на клиентите си възможно най-безпроблемен, удобен и лесен. Проучете внимателно онлайн магазина си за някоя или няколко от гореспоменатите проблеми, работиете усилено, за да коригирате някои от тези важни фактори и със сигурност ще наблюдавате положителни резултати.

 

 

Ако имате въпроси относно разработването на успешен онлайн магазин или искате да подобрите сегашния си не се колебайте да се свържете с нас на: [email protected] .

Свързано изображение

Препоръчваме още:

30 причини 30 причини "Защо хората не купуват от моя Онлайн магазин?" - (Първа част) Прочети повече
Деклариране на онлайн магазините съгласно чл. 52м от  Наредба Н-18 Деклариране на онлайн магазините съгласно чл. 52м от Наредба Н-18 Прочети повече
7 признака, че се нуждаете от CRM система (Системата за управление на взаимоотношенията с клиентите) 7 признака, че се нуждаете от CRM система (Системата за управление на взаимоотношенията с клиентите) Прочети повече
нагоре