3 въпроса, относно стратегията за дигиталните търговци през 2021 г.

Съкратена, или преработена е вашата стратегия?

Интересно е да наблюдаваме марките, които са се фокусирали върху простото пренареждане на маркетинговата си дейност, в сравнение с тези, които се адаптират към истински промененото поведение. Тъй като екипите продължават да работят, а приходите намаляват, много от екипите за дигитален маркетинг се чувстват смазани, оставайки в режим 2019, докато приходите се върнат, за да оправдаят инвестицията в цифрови възможности. Това може да е житейски факт за някои организации, но си струва да се отбележи, че много марки са взели различен курс. Те са използвали това време, за да следят данните. Това включва преразглеждане на маркетинговото им планиране, за да се отчетат драстично различни модели на закупуване, и преработване на цялостния им подход за събиране и използване на данни в момент на променяща се технологична среда и настроения на клиентите. Това варира от пивотни компании за пътуване и хотели до кампании, насочени към скокове в търсенето на краткосрочни и местни резервации до търговци, които пренасочват своите технологични стекове, за да вземат предвид промените в бисквитките и изискванията за поверителност.

 

Имате ли план за бисквитките?

Бисквитката, макар и не съвсем мъртва, със сигурност се руши. Преди пандемията, краят на „бисквитката“ като основен инструмент за измерване в дигиталния маркетинг вече беше предвиден - европейският GDPR и CPA на Калифорния определят правната рамка за нови изисквания за спазване на поверителността, а предпазните мерки на Apple за ITP вече блокират използването на трети -партийни бисквитки на техните устройства. Google вече се ангажира да следва това, с подобни блокове за своя браузър Chrome до 2022 г. Това означава, че сега е необходима фундаментална промяна, за да се даде възможност за насочване и пренасочване на марките да изразходват бюджета си ефективно и точно.Новата игра в града успешно ще осъзнае силата на данните от първа страна и марките трябва да отделят време за разработване на нова книга за игра. Работата за отключване на стойността на съществуващите клиентски данни в месеците, когато медийните и ИТ екипите са по-малко обременени от обичайния бизнес, е разумно използване на времето. Ако можете да отговорите на въпросите „кои са вашите лоялни клиенти и кои са най-добрите ми тактики за тяхното надграждане?“, Вие ще изпреварвате играта.

 

Реагирате ли на променящия се профил на онлайн търговията на дребно?

Понастоящем в общността за анализ се обръща голямо внимание на променящия се профил на онлайн търговията на дребно и поведението при пазаруване, възникнали по време на пандемията. Това се отнася както за вида покупки, така и за типовете купувачи. Проучването на McKinsey от октомври 2020 г. относно настроенията на потребителите във Великобритания по време на коронавирусната криза отчита, че „63% от потребителите във Великобритания са сменили магазини, марки или начина, по който са пазарували“. От решаващо значение е, че броят на хората във възрастовата категория 55+, които правят редовни онлайн покупки на хранителни стоки, се е увеличил с 8% през миналата година до 23% през 2020 г. Друго проучване показва, че една трета от хората над 55 години казват, че ще избягват трайно главната улица и ще преминат към онлайн пазаруване на дрехи, храна, фитнес и градинарско оборудване в резултат на пандемията на коронавируса.Въпреки че е рано да се разберат тези нови клиенти, брандовете имат шанса да създадат впечатляващи приходи през целия живот от потенциално нова лоялна към марката онлайн аудитория, която може да е по-малко чувствителна към цените от ранните потребители, много от които виждат онлайн като начин за намиране по-ниски цени, а не удобство и асортимент от продукти. Всъщност, през това време цялата природа на пазаруването, управлявано от цените, беше до известна степен нарушена. Наблюдаваме промени във възприятието за закупуване на лукс и пазаруване на скъпи подаръци по време на пандемията - друга област, в която тези, които са се фокусирали върху дигиталната трансформация, ще бъдат в най-добра позиция да успеят през 2021 година.

 

Препоръчваме още:

Какво означава термина “КРАЙ на ЖИВОТА” (END OF LIFE) за вашия софтуерен продукт? Какво означава термина “КРАЙ на ЖИВОТА” (END OF LIFE) за вашия софтуерен продукт? Прочети повече
Какво е биткойн? Какво е биткойн? Прочети повече
Защо вашият бизнес се нуждае от целогодишен маркетинг? Защо вашият бизнес се нуждае от целогодишен маркетинг? Прочети повече
нагоре