3 риска от използване на социални мрежи вместо Уеб сайт

Собствениците на малък бизнес знаят какво означава да бъдеш наистина зает. За много собственици на малък бизнес типичният работен ден включва задачи за жонглиране, които биха били разпределени в екипи или отдели в по-голям бизнес.

Всеки собственик на малък бизнес има своите собствени уникални силни страни - от разказване на убедителни маркетингови истории до разработване на иновативни продукти, мотивиране на екипи от служители до обработка на обслужване на клиенти.

Но дори и най-талантливият и енергичен собственик на малък бизнес не може да направи всичко това. За много малки предприятия изграждането на уебсайт изглежда твърде технически сложно или изтощително за разглеждане. За други, които вече имат уебсайтове, поддържането на уебсайт може да изглежда много по-данъчно, отколкото да се появи нов статус във Facebook.

Като се имат предвид тези предизвикателства, е лесно да се разбере защо 1 на 5 малки фирми избират да имат социални медии вместо уебсайт.

Над 50% от малките предприятия, участвали в скорошно проучване, казват, че социалните медии дори са помогнали да увеличат приходите си.

Все пак експертите съветват собствениците на малки фирми да поддържат уебсайт. В тази статия ще разгледаме 3 ключови риска, пред които са изправени малките предприятия, които вместо това избират социални медии.

1. Избягвайте предаването на контрола на алгоритмите
В началото на 2018 г. Facebook се сблъска с голям проблем. Гигантът на социалните медии беше привлякъл близо 2 милиарда потребители, но оплакванията от фалшиви потребителски профили и неточни медийни акаунти станаха все по-силни.

В отговор Facebook обяви, че от януари 2018 г. алгоритъмът му ще се промени. Движейки се напред, платформата за социални медии ще даде приоритет на сметките на хората пред търговските акаунти.

За малкия бизнес това означава, че вероятно ще стане по-трудно да се достигне до същия брой потребители.

Въпреки че някои малки фирми, които разчитат по-силно на Instagram или други платформи за социални медии, могат да смятат, че тази актуализация не ги засяга, всички бизнеси трябва да виждат актуализацията на Facebook като ключов пример за рисковете да разчитат единствено на социалните медии.

В действителност платформите за социални медии треперят с техните алгоритми почти постоянно и често без да съобщават какво правят.

Не само това, не всички социални медийни платформи са в състояние да издържат теста на времето. Някога обещаващи платформи като Google Plus, MySpace и Friends Reunited са изчезнали от обществеността. Невъзможно е да се предвиди дали (или кога) това ще се случи с нашите настоящи любими платформи.

2. Социалните медии не гарантират конверсии
Когато хиляди хора „харесват“ или следят страниците на вашия бизнес в социалните медии, интуитивно усещате, че хората намират и ангажират с вашата марка.

Скорошно проучване обаче изчислява, че близо половината (46%) от хората, които следят марка във Facebook, нямат намерение реално да правят покупка. Вместо това много следват марки поради обещанието за безплатен продукт, участие в конкурс или по препоръка на приятел.

С други думи, следващите големи социални медии не се превръщат непременно в реални реализации.

Вместо това малките предприятия трябва да третират платформите за социални медии като фунии към своите уебсайтове, където могат да предоставят по-ясни и персонализирани призиви за действие, примамвайки показвания на информация за своите продукти, съдържание на блогове и други.

Използвайки социалните медии за поддръжка на уебсайта си, можете да насочите потенциалните клиенти с една стъпка по-близо до реално завършване на реализациите.

3. Уебсайтовете за социални медии показват собствените си марки - не вашите
Когато фирмите създават акаунт в социалните медии, те имат възможност да персонализират профилите си, като качват описание на фирмата, снимка на профила и корична снимка. Персонализирането на тези функции служи като бърз начин да поставите марката на вашата компания в уебсайт на социалните медии.

Или го прави? Шансовете са, че в действителност повечето потребители ще срещнат вашите публикации в своите новини. Много от тях никога не могат да посетят профила на вашата компания или ще го правят много рядко.

Вместо това платформите за социални медии са създадени да агрегират и оптимизират съдържание от различни източници в една, лесно смилаема емисия.

За да постигнат това, платформите за социални медии са склонни визуално да стандартизират публикациите колкото е възможно повече. На пръв поглед често може да бъде трудно да се разграничи платена реклама и актуализация на състоянието на приятеля.

Въпреки че това може да е добре за платформите за социални медии, не е идеално за бизнеса. Когато потенциалният клиент намери бизнеса ви онлайн, всичко, от шрифтове до изображения до навигация, може да ви помогне да съобщите стойността на вашия бизнес за тях.

За да избегнете риска марката на вашата компания да се изгуби на вече пренаситена платформа за социални медии, важно е да поддържате уебсайт, който да показва напълно уникалния стил и марка на вашата компания.

Малките предприятия трябва да използват социални медии за допълване на уебсайт
Въпреки че многобройните функции на социалните медии за малкия бизнес и вградената потребителска база може да изглеждат привлекателни, малките предприятия трябва да внимават да поверят цялото си онлайн присъствие на платформата за социални медии

Препоръчваме още:

Защо хората не купуват от моя Онлайн магазин? - (Първа част)	Защо хората не купуват от моя Онлайн магазин? - (Първа част) Прочети повече
7 признака, че се нуждаете от CRM система (Системата за управление на взаимоотношенията с клиентите) 7 признака, че се нуждаете от CRM система (Системата за управление на взаимоотношенията с клиентите) Прочети повече
72 функции, които трябва да има онлайн магазинът ви, за да е успешен! (Втора част) 72 функции, които трябва да има онлайн магазинът ви, за да е успешен! (Втора част) Прочети повече
нагоре