11 маркетингови тенденции в Instagram за 2021 г.

1. Съдържанието е най-важно!

Не бива да ни изненадва, че съдържанието все още е най-важното нещо, което трябва да имате предвид, когато планирате маркетинговата си стратегия в Instagram. Има няколко инструмента за маркетинг на съдържание, които могат да ви помогнат да създадете невероятно съдържание в Instagram, но не подчертавайте твърде много производствената стойност. От 2019 г. наблюдаваме тенденция към нефилтрирано и „автентично“ съдържание от влиятелни лица и марки на Instagram и тази тенденция ще продължи.Разбира се, това не означава, че можете просто да заснемете и споделите някое старо нещо.Докато по-откровеното съдържание нараства, все пак трябва да се уверите, че съдържанието ви привлича вниманието и разказва история. Потребителите на Instagram стават все по-добри в определянето дали съдържанието, което виждат, е истинско и автентично, до голяма степен благодарение на акаунти на влиятелните, които също споделят своите неуспехи, вместо да подготвят своите постове, за да показват само своите успехи.

2. Още повече сторита в Instagram!

От старта си през август 2016 г. Instagram Stories стана невероятно популярен сред влиятелните лица в Instagram. Според Meltwater 86,6% от потребителите на Instagram публикуват истории, а близо 80% от марките казват, че Instagram Stories е оказал огромно влияние върху влиятелното съдържание на тяхната марка (Tribe Dynamics). Не само това, но близо 90% от влиятелните хора публикуват съдържание, използвайки Stories, като 63% от тях казват, че ще използват Stories "много по-често" през следващата година.Наличието на ефективна стратегия за Instagram Stories е важно, за да се възползвате максимално от тази функция. Препоръчваме да се възползвате от функционалността, достъпна за всички потребители - анкети, плъзгачи на емотикони, стикери и други, за да насърчите ангажираността. Ако имате повече от 10 000 последователи, ще искате да разгледате функцията Instagram Swipe Up. Това ви позволява да добавяте връзки към конкретни истории, вместо постоянно да променяте връзката във вашето био, за да съответства на вашите маркетингови кампании.Когато имате достъп до функцията Swipe Up, е много по-лесно да популяризирате съдържание и специални промоции.

3. Използването ще се увеличи!

Instagram Reels, отговорът на Instagram на TikTok, позволява на потребителите да създават и редактират кратко съдържание на видео съдържание от 15 секунди всеки. Reels стартира през август 2020 г. и в момента се предлага в повече от 50 страни. Въпреки ,че потребителите на TikTok, които са изградили последователи на платформата, вероятно няма да скочат само защото Instagram има конкурент на TikTok, Reels е чудесна възможност да се възползвате от съдържанието, тенденциите и предизвикателствата в стил TikTok, без да се налага да се премествате в друго платформа и изграждане на тяхната аудитория отново.Марките могат да използват Instagram Reels в своята маркетингова стратегия по няколко начина. Като начало, дори и да не възнамерявате да създавате съдържание в TikTok, може да се изплати много, за да сте в течение с това, което се случва на платформата. След това можете да бъдете един от първите създатели, които стартират тези тенденции в Instagram Reels. Също така е полезно да се включите в Instagram Reels чрез информационно съдържание. Създавайте съдържание за неща, за които вече сте запознати, и го споделете с аудиторията си.

4. Заменими инфлуенсъри!

С тенденцията към автентично и нефилтрирано съдържание възниква необходимостта марките да си партнират с популярни лица. Обикновеният потребител на Instagram търси връзка с реални хора, чийто живот прилича на техния собствен живот, а не на известни личности. Когато търсите инфлуенсър в Instagram, който да представлява вашата марка, помислете за всички видове инфлуенсъри. Все повече и повече нано и микро-влиятелни са подслушвани за сътрудничество поради връзката, която имат с аудиторията си. Въпреки че те могат да имат само няколко хиляди последователи, тези потребители са склонни да имат по-добра ангажираност, просто защото им е по-лесно да поддържат връзка с няколко хиляди души, отколкото стотици хиляди.

5. Маркентинг кауза!

През юли 2020 г. Instagram стартира социална функция за набиране на средства. Потребителите могат да създават набиране на средства за лични каузи, техния бизнес или от името на приятел или кауза, която е важна за тях. Instagram пусна тази функция в отговор на ефекта на COVID-19 върху икономиката. По време на пускането на функцията потребителите в Instagram и Facebook са финансирали над 100 милиона долара за засегнатите от пандемията. Instagram заяви, че също са "виждали голяма вълна от дигитален активизъм в отговор на глобалния разговор около расовата справедливост".В допълнение към новата функция от Instagram, причината за маркетинг е чудесен начин да уведомите последователите си какво е важно за вас.Отминаха дните, когато беше добра бизнес практика да се мълчи за социалните проблеми. В наши дни потребителите на Instagram търсят марки, които заемат позиция по същите причини и проблеми, които имат значение за тях.

6. Повече съдържание на живо!

Употребата на Instagram Live нараства рязко през 2020 г. Според Business Insider използването на Instagram Live се е увеличило със 70% за един месец (април). Това не е изненадващо, като се има предвид, че това беше около месец, за да се смекчи разпространението на COVID-19. Изследователите вярват, че това увеличение се дължи на факта, че хората не са изградени да останат изолирани от другите за продължителни периоди от време. За да се чувстват по-свързани, хората се обърнаха към социалните мрежи. С настъпването на 2021 г. е ясно, че COVID-19 все още опустошава нашите социални взаимодействия. Това го прави доста сигурен залог, че съдържанието на Instagram Live ще продължи да набира популярност.

7. Пазаруване в приложението!

Все повече потребители се обръщат към интернет за нуждите си от пазаруване на всичко - от дрехи до храна до автомобили. Тъй като 70% от купувачите вече използват Instagram за намиране на нови продукти (Facebook), просто има смисъл, че Instagram улеснява и улеснява потребителите да пазаруват, без дори да напускат платформата. Тъй като пандемията излиза от релси през 2021 г., потребителите вероятно ще увеличат своята активност в онлайн пазаруването. В мобилното приложение Instagram, Shoppable Posts се показват във вашата емисия с малка чанта за пазаруване в долния ляв ъгъл и можете да докоснете продуктите, за да видите повече информация за тях.

8. Фокус върху IGTV!

Заедно с увеличаването на съдържанието на Instagram Live и Instagram Reels, гледайте IGTV към 2021 г. IGTV е дългосрочната видео платформа на Instagram. За да направи IGTV още по-привлекателен за създателите, Instagram обяви, че ще разрешава реклами в платформата. И тъй като създателите на съдържание на IGTV ще получават същия процент на приходи от реклами като създателите на YouTube, Instagram може да се окаже в състояние да се конкурира с гиганта за видео съдържание. Instagram също така изрази планове за повече функционалност на IGTV, която да бъде пусната за в бъдеще.С IGTV създателите имат възможност да използват софтуерни инструменти за редактиране на видео, за да направят видеосъдържанието си поп. Въпреки че, както споменахме по-рано в тази статия, потребителите търсят по-автентичен изглед на влиятелни лица и марки, така че вероятно ще искате да изберете комбинация от „откровени“ видеоклипове и тези, които имат по-полиран и произведен вид.

9. Разделът Explore!

Всички платформи за социални мрежи имат една и съща цел: да задържат потребителите на платформата възможно най-дълго. За тази цел Instagram създаде раздела Explore. Тук Instagram изтласква интересно, все още непознато съдържание. И работи! Повече от 200 милиона потребители на Instagram имат достъп до раздела „Изследване“ всеки ден, за да намерят нови начини да се забавляват. Чрез непрекъснато усъвършенстване на раздела, което улеснява използването и навигацията, е повече от вероятно времето в раздела „Изследване“ да се увеличи до 2021 г. Разделът „Изследване“ предлага преки пътища на потребителите, за да могат бързо да намерят съдържание, което ги интересува от IGTV, пътувания , архитектура, декор, стил, храна и др. Това прави по-важно от всякога марките и влиятелните лица да стигнат до раздела Изследване, за да могат да получат достъп до потребители, които се интересуват от тяхното съдържание, но все още не следват своите акаунти. Разбира се, няма определен начин да се стигне до там. Но има няколко неща, които можете да направите, за да увеличите шансовете си:

  • Използвайте правилните хаштагове на Instagram
  • Намерете най-доброто време за публикуване в Instagram
  • Добавете местоположението си, за да достигнете до местни последователи
  • Включете призив за действие, за да получите повече ангажираност
  • Ангажирайте се с вашите коментатори
  • Очаквайте да видите конкуренция между марки и влиятелни лица през 2021 г., докато се борят за желаното място в раздела „Изследване“ на Instagram.

 

10. Набиращо популярност междуплатформено съдържание!

Докато платформите за социални мрежи са склонни да предпочитат родното съдържание, бързото превъртане през емисиите на която и да е платформа показва смесица от родно и междуплатформено съдържание като мемове, предизвикателства на TikTok, GIF файлове, специални ефекти и други (Hootsuite). От всички платформи за социални мрежи, Instagram е особено вещ в въвеждането на нови функции, които позволяват на потребителите им да създават същия тип съдържание, което са публикували. Сега, след като Facebook закупи GIPHY и планира да го интегрира в Instagram, можете да очаквате да видите и много повече GIF маркетинг на платформата, в допълнение към съдържанието в стил TikTok, което Instagram предлага и видео съдържание с дълги форми чрез IGTV.

11. Маркови AR ефекти!

Докато марковите ефекти бяха нелепо популярни в разгара на популярността на Snapchat, Facebook прие идеята и я превърна в цяла платформа. Студиото Spark AR на Facebook стана публично достояние в средата на 2019 г. и оттогава над 1 милиард души по света са го използвали, за да създадат свои собствени филтри за AR ефекти. Брандираните AR ефекти са използвани от брандове в различни отрасли, от козметични компании, позволяващи на потребителите да видят как различните нюанси на грима им изглеждат, до марки за облекло и домашен декор, позволявайки на потребителите на практика да изпробват тоалети или да видят как би изглеждал конкретен декор в тяхното пространство. Това е брилянтен начин за марките да продават своите продукти на купувачи, които все повече се обръщат към интернет за своите пазаруващи нужди.

С 11-те маркетингови тенденции в Instagram за 2021 г., които споделихме тук, имате повече от достатъчно, за да ви помогне да създадете брилянтна, ангажираща и ефективна маркетингова стратегия на Instagram, която ще ви помогне да превъзхождате конкурентите си на всяка стъпка.

Препоръчваме още:

Как Pinterest може да увеличи обхвата на вашия онлайн бизнес? Как Pinterest може да увеличи обхвата на вашия онлайн бизнес? Прочети повече
Знаят ли рекламодателите приложенията, които използвате на вашия Android телефон? Знаят ли рекламодателите приложенията, които използвате на вашия Android телефон? Прочети повече
 19 полезни инструменти за дигитален маркетинг 19 полезни инструменти за дигитален маркетинг Прочети повече
нагоре