1. Определете посока на мащабиране
Както при всяка маркетингова кампания или проект, трябва да определите ясни цели за разширяване на вашия блог, преди да създадете стратегия.На първо място трябва да определите какво означава мащабируемост и мащабиране за вашия блог и марка.Изборът на посока на растеж за вашия блог трябва да бъде част от планирането на големи картини, а не просто проект за маркетинг на съдържание.Целите на компанията за продажби, географските пазари, езиците и плановете за бъдещи маркетингови кампании трябва да информират плана на вашия блог.Въз основа на тези фактори и наличните ресурси можете да насочите усилията си към мащабиране на вашия блог в една (или повече) от следните области:
2. Идентифицирайте най-малкия пазар
Много бизнеси никога не набират скорост с блоговете, тъй като хвърлят мрежата си твърде широко в опит да достигнат до повече читатели.Твърде често компаниите започват с насочване на ключови думи с най-голям обем на търсене, само за да осъзнаят, че са твърде конкурентни, за да може нов блог да се класира в тях.Или разработчиците на съдържание се опитват да насочат своите статии към твърде широка аудитория, което води до общи, въображаеми публикации.За да стартирате мащабируем, устойчив и успешен блог, започнете с поставянето на конкретни цели и създаване на висококачествено съдържание, което обслужва малка група силно ангажирани читатели.Планирайте да се увеличите, след като имате доволни и лоялни последователи.Тази стратегия произтича от подхода на най-малката жизнеспособна аудитория, теория, представена от Сет Годин в книгата му „Това е маркетинг“.
3. Изберете внимателно Вашите KPI
След като изберете път за растеж и идентифицирате целевата аудитория на вашия блог, определете как ще измервате успеха на вашите усилия.Както беше изследвано в първия съвет в този списък, мащабирането може да има уникално значение за вашия блог, така че стандартните ключови показатели за ефективност може да не предоставят никаква реална представа за ефективността.В зависимост от модела на растеж, който следвате, и стратегиите, които използвате, информативните KPI могат да включват:
4. Изградете вътрешен и външен екип
Поддържането на блог изисква широк набор от умения, включително писане, редактиране, SEO оптимизация, изграждане и разпространение на връзки, фотография, видеография, уеб дизайн и графичен дизайн, за да назовем само няколко.В зависимост от размера на вашия бизнес, може да нямате екип, който да поеме всички аспекти на стартирането, поддържането и популяризирането на блог.Ако не разполагате с всички тези ресурси вътрешно, не подчертавайте.Много процъфтяващи блогове работят с принос както от вътрешни служители, така и от служители на договор или на свободна практика.Въпреки че най-вероятно ще искате да запазите собствените си управленски и стратегически роли, можете да изградите мрежа от надеждни фрийлансъри, които пишат съдържание, създават графики, произвеждат видеоклипове или управляват акаунти в социалните медии.Докато вашият екип спазва срокове, предоставя подробни указания и поддържа високи редакционни стандарти (повече за това в следващия съвет), няма причина да не можете да възложите тези задачи на външни изпълнители.Нещо повече, това вероятно ще струва по-малко от създаването на цялото съдържание вътрешно. Друга форма на възлагане на външни изпълнители, която може да допринесе много за изграждането на доверие във вашата марка, е работата с експерти по темата, професионални специалисти или високопоставени лица във вашата индустрия.Алгоритмите на Google приоритизират страниците, които демонстрират експертиза, авторитетност и надеждност (известни също като E-A-T), особено за публикации, които влияят върху решенията на потребителите и начина на живот или на съдържанието на „вашите пари или живот“ (YMYL).Ако независим, квалифициран експерт създаде съдържание за вашия блог (или дори просто го прегледа преди публикуването), можете да включите биографията му на страницата, придавайки легитимност на статията.
5. Задайте тона с изчерпателен творчески бриф
Създайте ясни насоки, които помагат на създателите да се придържат към марката на компанията.Това е особено важно, ако възлагате на външни изпълнители различни етапи от процеса на производство на съдържание в блога.Споделянето на задълбочена творческа справка с всеки, който допринася за вашия блог, помага да се осигури последователност във всички форми на съдържание и във всяка публикация.Изчерпателна творческа справка трябва да включва:
Описания и очаквания за всеки тип резултати от блогове, като например инфографика и статии с дълга форма. Важно е да се отбележи, че много от елементите, които включвате в първоначалната творческа справка, могат да се променят с течение на времето.За да запазите мащабируемост, ще искате да актуализирате рекламния материал в отговор на нови предложения за продукти или услуги, разширяване или развитие на вашата целева аудитория, отраслови тенденции, актуализации на алгоритъма на Google или всяка друга голяма промяна в бизнеса или блога.
6. Инструменти за управление и развитие
Както всяко друго маркетингово начинание, поддържането на блог трябва да бъде управлявано от данни и систематично.Ще трябва да анализирате данни за търсене и ефективност, за да определите какво съдържание да публикувате и кога, както и инструменти за управление на проекти, за да поддържате развитието и публикуването в реално време.Няколко препоръчителни инструмента за стартиране и мащабиране на блог включват:
Управление на проекти и сътрудничество
Вероятно вашата компания вече използва софтуер за управление на проекти и сътрудничество в отдели и между екипи и можете лесно да интегрирате производството и поддръжката на блогове в микса.Ако все още не използвате платформа за управление на проекти, помислете за Monday.com, Asana, Trello или Wrike.
Календар за съдържание
Що се отнася до бизнес блоговете, мащабируемостта означава дълголетие. Усъвършенстваният календар на съдържанието ви позволява да изясните подробностите за отделните публикации в блога, а също така ви дава представа за 30 000 фута на стратегическите ви планове за растеж.Популярните инструменти за календар за съдържание включват Upland, HubSpot Редакционен календар, CoSchedule, приставката за редакционен календар на WordPress и GatherContent.
Изследване на ключови думи и идеи за теми
Подробното проучване на ключовите думи е от основно значение за всеки успешен блог.За да се класирате на страниците с резултати от търсенето с Google или да достигнете до целевата си аудитория, трябва да се срещнете с хората, където са, като създадете съдържание, което се фокусира върху думите, които търсят, и въпросите, които задават.
7. Приветствайте автоматизацията
Инструментите, описани по-горе, улесняват комуникацията, организацията, изследванията и анализите, но тези задачи все още изискват вземане на решения и креативност от човека.Много други действия, като публикуване, изискват само настройка - останалото може да свърши автоматизиран софтуер.Автоматизирането на тези процеси не само спестява време и пари, но гарантира последователност.Еднообразието в публикациите в блога ви и свързаните с тях рекламни материали ще ви помогнат да изградите вашата марка, като установите признание за доверие сред читателите.Подобряването на ефективността на поддръжката и популяризирането на блогове ви дава възможност за бързо мащабиране, дори с ограничени ресурси.За да настроите вашия блог за успех, можете да автоматизирате тези задачи от самото начало.
8. Облекчете товара с изкуствен интелект
Искате ли да направите блогова ефективност още една стъпка?Сега много автори на съдържание използват инструменти с изкуствен интелект, за да подобрят качеството на работата си, като същевременно намаляват времето за производство и разходите.Вашият блог или екип за маркетинг на съдържание все още се нуждае от писатели на персонал или на свободна практика, които носят креативност и уникални перспективи, но изкуственият интелект може да изглади ръбовете и да подобри не тяхната работа.
Пропуски в съдържанието и възможности
Въпреки че описаните по-горе инструменти за изследване на ключови думи и генериране на теми са полезни, те все още изискват ръчно въвеждане и анализ от член на вашия екип.Дори ако имате софтуер за събиране и организиране на данните, имате нужда от обучено око, което да ги интерпретира и да създаде стратегия за съдържанието около тях.Сега инструментите за изкуствен интелект като Crayon и BrightEdge могат да направят стратегията вместо вас и да препоръчат конкретно съдържание за създаване въз основа на пропуските на пазара. Освен това те могат да обработват масови количества данни в реално време.
Правопис, синтаксис и граматика
Писането е творчески процес, но това не означава, че съдържанието не може да бъде анализирано и подобрено от изкуствен интелект.Можете да използвате инструменти като Grammarly, Hemmingway Editor и Acrolinx, за да откриете проблеми около правописа и граматиката, тона, професионализма и яснотата и да дадете препоръки за подобрение.Приставки като Yoast и SEOPress могат да ви помогнат да оптимизирате заглавия, подзаглавки, дължина на текста и използване на ключови думи.
9. Създайте свои собствени данни
Информативен блог е този, който е полезен за вашата аудитория или клиентска база, както и за други бизнеси и експерти във вашата общност.Един от най-ефективните начини да се превърнете в ресурс или справка във вашата индустрия е да проведете оригинални изследвания, които дават данни, статистически данни и прозрения в цялата индустрия.Например вашият екип може да работи с независима изследователска компания, за да проведе проучване с представителна извадка от вашата аудитория.Ако проучването изследва основните въпроси и тенденциите в бранша и представите резултатите в графики, инфографики, ръководства и казуси, публикациите ви в блога ще привличат връзки, повишавайки ранга на сайта и трафика.
10. Изграждайте връзки
Без значение колко полезни или добре продуцирани са вашите публикации в блога, те няма да помогнат на вашия сайт, ако не могат да се търсят и споделят.Инфлуенсърите във вашата индустрия могат да ви помогнат както с усилване, така и с прикачване на имената им към вашето съдържание.Не са ви необходими години на предишни публикации, за да убедите влиятел да популяризира вашия блог - можете да ги ангажирате от самото начало.Със солидна стратегия за представяне и промоция, можете да осигурите подкрепа за влиянието дори в ранните етапи от развитието на вашия блог.За да започнете, опитайте да фокусирате кампанията си за инфлуенсър върху хора с интереси в ниша.Принципите на насочване към вашия най-малък адресен пазар се отнасят и за влиянието на влиянието и социалните медии.Макар че може да е твърде амбициозно да представите инфлуенсър със стотици хиляди последователи и широка привлекателност, вероятно ще имате успех да се свържете с инфлуенсър с много нишови познания и малък, но лоялен последовател.