Интервю с Петко Георгиев- "Мобилният интернет е бъдещето"
24.02.2014 от StudioWEB.BG

Броят на активно използващите смартфони и таблети в България нараства с всеки изминал ден. Затова и фирмите все по-често искат мобилна версия на сайта си, а някои и мобилно приложение към него. Често двете понятия биват смесвани.
Отговори на някои важни въпроси, свързани с мобилните версии и мобилните приложения ще ни даде Петко Георгиев – управител в СтудиоУеб.БГ ООД, една от водещите уеб компании в Бургас и региона.
- Какъв е броят на смартфони и таблети в България?
По последни статистически данни в България има над 2 000 000 използващи смартфони и над 580 000 таблети, разбира се този брой най-вероятно вече е нараснал. Над 50% от световното уеб потребление е през мобилни устройства и се очаква драстичен ръст през следващите години.
- Това означава ли, че мобилната версия или мобилното приложение биха засилили драстично интереса към дадена организация, продукт или услуга?
Абсолютно. Хората са мобилни и имат нужда да получават необходимата им информация на крак. Много по-удобно е да влязат бързо и лесно в мобилната версия или приложение на някоя компания. Мина времето, в което хората търсеха информация само през настолния си компютър.
- A какво всъщност означава мобилна версия и мобилно приложение?
И двете са създадени за безпроблемно използване от мобилни устройства. Мобилната версия е оптимизирана /отзивчива/ версия на вече изградения уебсайт за лесно отваряне през мобилните устройства. Визията и функционалностите са съобразени с по-малките дисплеи и възможности на смартфоните и таблетите.
Мобилните приложения от своя страна трябва да се изтеглят и инсталират, а някои и се плащат. Има възможност някои от функционалностите да бъдат използвани и без интернет връзка. Това е по-добрият вариант, защото мобилните приложения позволяват използването на пълния набор от функции на смартфона.
- Kaкво е по-предпочитано от клиентите Ви?
Изборът е свързан предимно с бюджета, с който разполагат. Мобилната версия е по-евтина и поръчката се изпълнява в по-кратък срок, но пък всеки, знаейки ползите, иска мобилно приложение. При всяко едно запитване от клиенти, ние им разясняваме плюсовете и минусите и на двата варианта, даваме им съвети, но изборът е изцяло в техните ръце.
- Вие на какво мнение сте, кое е по-добрият избор?
Без съмнение мобилното приложение има повече предимства от гледна точка на функционалностите, които имат мобилните устройства. Друг важен момент е и скоростта на работа. Мобилните приложения са създадени специално за платформите, с които устройствата работят, което улеснява работата с по-сложни функционалности. Мобилните приложения не са свързани с уеб браузърите и по тази причина могат да бъдат използвани на целия екран, което дава по-добра видимост.
- За какъв тип бизнес е подходяшо мобилното приложение?
Подходящи са за всякакъв тип бизнес, като са особено препоръчителни за тур оператори, хотели и ресторанти, като цяло в сферата на масовите продукти и услуги. Едно мобилно приложение дава винаги крачка напред пред конкурентите, то е добър начин да се стигне до клиентите, особено с оглед на предстоящия летен сезон. През мобилното приложение българи и чужденци, бързо и лесно могат да намерят информацията, която ги интересува, да позвънят, ако имат въпроси, както и да направят резервация или покупка директно през приложението.
- Какво бихте посъветвали клиентите?
Мобилната версия на уеб сайта е първата важна стъпка за присъствие в мобилното уеб пространство. След като видят и се убедят в ефекта му, сами ще поискат и своето мобилно приложение.
В заключение мога да кажа, че не е необходимо да сте маркетингови специалисти за да си направите извод от фактите – над 50% от световното уеб потребление е през мобилни устройства и се очаква драстичен ръст през следващите години.
Или казано по друг начин ако бизнесът Ви не присъства в мобилното пространство, на практика Вие губите 50% от потенциалните клиенти, които използват активно смартфоните си.
HOKA ONE ONE: Успехът на удобните и функционални спортни обувки
24.02.2014 от StudioWEB.BG
HOKA ONE ONE, марката обувки известна със своята "грозна", но удобна визия на пулсиращи обувки за бягане, успя да постигне изключителен успех на пазара на спортните обувки. Стартирана през 2009 г. от ...
Прочети повече
Използването на TikTok в здравния сектор
24.02.2014 от StudioWEB.BG
TikTok става мощна платформа, която може да помогне на здравните компании да достигнат разнообразни аудитории, включително по-младите поколения. TikTok помага да се повиши осведомеността за здравослов...
Прочети повече
Как мобилните приложения са полезни за фитнес залите
24.02.2014 от StudioWEB.BG
Мобилните приложения навлизат във всяка индустрия и фитнес индустрията не прави изключение. Ако притежавате фитнес зала или сте личен треньор, трябва да имате мобилно приложение. Това важ...
Прочети повече