QR код

Голяма част от нас вече знаят какво е QR code. Все пак накратко можем да кажем, че QR кодовете са универсален начин за представяне на информация, така че да може тази информация да се чете машинно. На пръв поглед са просто едни черно-бели изображения, а всъщност представляват матрични баркодове, като за първи път се появяват в Япония. QR кодовете имат свойството да съхраняват информация, която да се визуализира при сканиране на кода. Тази информация може да бъде препратка към уеб сайт, мобилно приложение, изображение, текстова информация, e-mail адрес, телефонен номер и т.н. Единственото, което е необходимо, за да бъде генериран QR код, е достъп до интернет и компютър. Не е нужно специалист в областта на информационните технологии да върши тази работа, тъй като действието е изключително лесно. Има няколко сайта, през които е лесно и удобно да се генерира код. Трябва да си изберете към какво искате да води кода, съответно да добавите линка, номера, e-mail адреса и т.н., след което просто си теглите изображението с генерирания на него QR код в желания от Вас формат и размер. След това можете да го използвате както прецените за полезно за дейността Ви. Всички потребители със смартфон с камера и с подходящия четец могат да сканират QR кода, за да прочетат текст, информация за контакти, да се свържат към безжична мрежа или да отворят уеб страница в браузъра на телефона си. Единственото, което е необходимо е да изтеглят подходящо за целта приложение от съответния маркет (AppStore, Google Play, Windows phone market). Вече има много такива четци, така че няма да представлява трудност намирането на едно такова приложение. QR кодовете се използват активно от софтуерни компании, програмисти, рекламни агенции и организации за популяризиране и промотиране, тъй като е изключително лесно да се борави с кодовете, а и са страхотен инструмент за споделяне на всякакъв тип информация. Търговците, различните компании и фирми поставят QR кодове на опаковката на продуктите си, в сайтове, каталози, визитки, брошури и т.н., с рекламна и маркетингова цел. QR кодовете са много подходящи за провеждане на маркетингова стратегия и за разпространение на дейността. Това е един от напоследък любимите методи за популяризиране на продукт или услуга, тъй като са иновативни, лесни и удобни за използване от потребителите.

Препоръчваме още:

Пресконференция относно един от най-новите проекти на СтудиоУЕБ.БГ Пресконференция относно един от най-новите проекти на СтудиоУЕБ.БГ Прочети повече
Гласова технология: Какви са възможностите за марките? Гласова технология: Какви са възможностите за марките? Прочети повече
БОК стартира мащабен проект за следсъстезателна адаптация на спортистите, с участието на СТУДИОУЕБ.БГ БОК стартира мащабен проект за следсъстезателна адаптация на спортистите, с участието на СТУДИОУЕБ.БГ Прочети повече
нагоре