Как да хуманизирате своя маркетинг?

   Хей, как върви маркетингът ти?

Срещате ли се като безличен субект, изтласкващ промоционални съобщения в празнотата? Звучиш ли като робот?

Има ли човешки елемент във вашия дигитален маркетинг и реклама? Ако не, време е за промяна. Хуманизирането на вашия маркетинг ще помогне на потребителите да се свържат и разберат вашия бизнес и това ще ги накара да искат да купуват от вас.

Готови ли сте да започнете?

Прочетете няколко съвета, които ще ви помогнат да хуманизирате маркетинга си!

  • Човешки тон

Вие не сте робот и не рекламирате на роботите. Така че продавайте като човек, който говори с други хора. Независимо дали създавате реклама, публикация в социалните мрежи или страница за информация на уебсайта си, важно е да звучите човешки. Ако клиентите ви могат да се свържат с вас и да разберат какво казвате, вие сте една крачка по-близо до продажба.

Ето как да звучите човешки:

  1. Избягвайте объркването на езика и индустриалния жаргон

  2. Напишете как бихте говорили (или поне прочетете това, което пишете на глас, за да сте сигурни, че има смисъл)

  3. Познавайте аудиторията си и използвайте термини и език, които разбират

  4. Използвайте хумор – опитайте се да не бъдете диви или обидни

  • Бъдете прозрачни

Потребителите днес са свикнали да виждат тънкостите на бизнеса, който следват онлайн. А липсата на прозрачност ще ви накара да изглеждате зле и ще накара тези потребители да се обърнат към конкурент, който е по-честен относно бизнес практиките.

Как можете да бъдете по-прозрачни?

Дайте на потребителите поглед зад кулисите на вашия бизнес. Покажете им хората зад марката. И нека опознаят човешката ви страна. Представете служителите в социалните медии, вашия уебсайт или във видеоклипове. Говорете за вашите ценности и мисията на вашия бизнес. Този вид прозрачност ще придаде на маркетинга ви човешка нотка, която предизвиква емоции и кара потребителите да се чувстват така, сякаш могат да се свържат с вас.

  • Не говорете само за това колко страхотен е вашият бизнес

Няма нищо по-спамиращо от изпращането на промоционални съобщения. Ето защо не трябва да говорите само за това колко сте страхотни. Вместо това използвайте канали в социални медии, за да хуманизирате марката си. Споделяйте новини от индустрията с персонализиран коментар и подбирайте съдържанието в социалните медии.

Задкулисното съдържание, не е чисто промоционално, което означава, че е чудесен начин да рекламирате бизнеса си, без да изглеждате прекалено продаващо!

  • Разкажете историята на вашия бизнес

По същия начин, един от най-добрите начини за хуманизиране на вашата марка е да разкажете историята си. Независимо дали става дума за вашия блог, уебсайт, видеоклипове, социални публикации, разкажете своята история. Важно клиентите да знаят как сте започнали, както и вашите изпитания и препятствия по пътя. Това ще ги накара да се чувстват по-свързани с вас и да ви запомнят в бъдеще.

Разказването на вашата история е чудесен начин да превърнете случайните еднократни купувачи в лоялни клиенти!

По същия начин споделяйте истории на клиенти (с разрешението на клиента). Вашите клиенти вероятно говорят за вас онлайн, в отзиви или в социалните медии. Затова поискайте разрешение да споделяте техните истории, за да могат другите да видят колко страхотен е вашият бизнес.

Това се удвоява като социално доказателство (идеята, че ако някой друг харесва вашия бизнес, е добре и други хора да го харесват), придавайки на социалния пост още повече маркетингова сила!

  • Отговорете на вашата обратна връзка

По същия начин, отговаряйте на това, което хората казват на/за вас (и отново, отговаряйте като човек). Няма нищо по-роботизирано от бизнес, който никога не отговаря на отзиви или съобщения. Като потребител, ако коментирам публикация в социална мрежа или напиша съобщение във Facebook и те никога не ми отговарят, това ме кара да се чудя как работят или дали бизнесът все още е отворен.

Ако някой говори с вас лично, бихте ли го игнорирали? Надявам се не. Така че не оставяйте и вашата онлайн обратна връзка неуправлявана.

Отговорете на всичките си отзиви. И не отговаряйте просто с някакъв шаблонен отговор. Включете ги в разговор. Покажете човешката си страна. Независимо дали обратната връзка е добра или лоша, вашият отговор ще определи как завършва разговорът. Имайте това предвид, когато отговаряте на клиентите.

 

Спазвате ли тези съвети, ще постигнете хуманизиран бизнес!

Препоръчваме още:

Как да конвертирате посетителите на уебсайта ви в клиенти Как да конвертирате посетителите на уебсайта ви в клиенти Прочети повече
Как да си направим биткойн хартиен портфейл? Как да си направим биткойн хартиен портфейл? Прочети повече
9 стъпки за справяне с трудни и ядосани клиенти 9 стъпки за справяне с трудни и ядосани клиенти Прочети повече
нагоре