Най-бързо растящата социална мрежа е...

Със своите 1,35 млрд. активни потребители месечно Facebook продължава да бъде най-голямата социална мрежа в света, но когато става дума за привличането на нови потребители, изглежда тя е достигнала точката на насищане. През последните шест месеца обаче активните потребители на Tumblr са се увеличили със 120%, докато тези на Facebook – едва с 2 на сто, сочат данни на Global Web Index. По общ ръст на броя потребители на челно място застава Pinterest с 57%, докато Facebook остава назад в класацията с 6%. Instagram, LinkedIn, Twitter, YouTube и дори Google + отбелязват по-бърз растеж от Facebook. Най-популярното мобилно приложение обаче остава Facebook, а Snapchat е най-бързо развиващото се със своите 56% ръст. Въпреки това то е следвано плътно от Facebook Messenger и Instagram. Това е знак как мобилните приложения на Facebook продължават да бъдат основен двигател на растежа на компанията, но и начин за стимулиране на развитието чрез отделянето на личните съобщения от главното приложение на социалната мрежа. Според статистика по-рано тази година, Instagram се оказа първа, тъй като се радваше на най-бърз растеж. В момента тя се нарежда на трето място, както по общ брой потребители, така и по брой активни потребители. От своя страна Facebook се опитва да заложи повече на по-малки приложения, за да запази темпа на растеж, на фона на тенденцията за спад, която се забелязва в основното ѝ приложение. Сред тези, които има акаунти във Facebook, всеки втори твърди, че активно използва социалната мрежа всеки месец. Facebook и Twitter в момента изкарват повече от мобилни реклами, отколкото от такива за настолни компютри. Мобилните устройства са водещи в това отношение, когато става дума за социални мрежи. Но като цяло те не са надминали използването на настолни компютри и лаптопи. Въпреки че използването на големи екрани става все по-рядко, всеки шест от десетима потребители все още използват Facebook през настолен компютър. Четирима на всеки десет души влизат в социалната мрежа през мобилни устройства. Колкото по-млади са потребителите, толкова по-предпочитани сред тях са мобилните устройства. Във възрастовата група на 16 до 34-годишните, над 50% от потребителите използват социалните мрежи през мобилни устройства. Въпреки че Tumblr и Pinterest имат най-голям ръст на броя потребители, те не са толкова често използвани, колкото Facebook, разкрива проучването.

Препоръчваме още:

7 стратегии, с които ще увеличите продажбите на вашия магазин за електронна търговия 7 стратегии, с които ще увеличите продажбите на вашия магазин за електронна търговия Прочети повече
Ето как да управлявате отзивите във Facebook Ето как да управлявате отзивите във Facebook Прочети повече
Какви са основните типове блокчейн мрежи? Какви са основните типове блокчейн мрежи? Прочети повече
нагоре