Най-бързо растящата социална мрежа е...

Със своите 1,35 млрд. активни потребители месечно Facebook продължава да бъде най-голямата социална мрежа в света, но когато става дума за привличането на нови потребители, изглежда тя е достигнала точката на насищане. През последните шест месеца обаче активните потребители на Tumblr са се увеличили със 120%, докато тези на Facebook – едва с 2 на сто, сочат данни на Global Web Index. По общ ръст на броя потребители на челно място застава Pinterest с 57%, докато Facebook остава назад в класацията с 6%. Instagram, LinkedIn, Twitter, YouTube и дори Google + отбелязват по-бърз растеж от Facebook. Най-популярното мобилно приложение обаче остава Facebook, а Snapchat е най-бързо развиващото се със своите 56% ръст. Въпреки това то е следвано плътно от Facebook Messenger и Instagram. Това е знак как мобилните приложения на Facebook продължават да бъдат основен двигател на растежа на компанията, но и начин за стимулиране на развитието чрез отделянето на личните съобщения от главното приложение на социалната мрежа. Според статистика по-рано тази година, Instagram се оказа първа, тъй като се радваше на най-бърз растеж. В момента тя се нарежда на трето място, както по общ брой потребители, така и по брой активни потребители. От своя страна Facebook се опитва да заложи повече на по-малки приложения, за да запази темпа на растеж, на фона на тенденцията за спад, която се забелязва в основното ѝ приложение. Сред тези, които има акаунти във Facebook, всеки втори твърди, че активно използва социалната мрежа всеки месец. Facebook и Twitter в момента изкарват повече от мобилни реклами, отколкото от такива за настолни компютри. Мобилните устройства са водещи в това отношение, когато става дума за социални мрежи. Но като цяло те не са надминали използването на настолни компютри и лаптопи. Въпреки че използването на големи екрани става все по-рядко, всеки шест от десетима потребители все още използват Facebook през настолен компютър. Четирима на всеки десет души влизат в социалната мрежа през мобилни устройства. Колкото по-млади са потребителите, толкова по-предпочитани сред тях са мобилните устройства. Във възрастовата група на 16 до 34-годишните, над 50% от потребителите използват социалните мрежи през мобилни устройства. Въпреки че Tumblr и Pinterest имат най-голям ръст на броя потребители, те не са толкова често използвани, колкото Facebook, разкрива проучването.

Препоръчваме още:

Каква е разликата между уеб приложения и мобилни приложения? Каква е разликата между уеб приложения и мобилни приложения? Прочети повече
Предимства и недотатъци на криптовалутите Предимства и недотатъци на криптовалутите Прочети повече
Какво представлява организационната гъвкавост? Какво представлява организационната гъвкавост? Прочети повече
нагоре