Какви разходи да предвидя?
Зависи какви са целите ви. Ако искате да продавате нещо, което е прекалено малък бизнес за физически магазин, например ръчно изработени чаши, ще имате интернет бизнес като от филмите, можете да го управлявате от вкъщи, не са ви необходими допълнителни служители и предвид тесния таргет можете да заложите предимно на партизански маркетинг. Общите ви разходи за първата година ще бъдат към 5000 лева. Ако искате да имате алтернатива на физически магазин, нещата стоят различно. Имате разходи за поддръжка на сайта - средна норма за представянето на един продукт на сайт, като разходи за заплати към момента варира между 2 и 15 лв. Ако имате например 5000 артикула, които са описани само с текст, който е копиран от някъде ще имате 10 000лв. първоначални разходи за попълване на сайта. Ако ще имате снимки особено създадени от вас, разходите скачат многократно. Най-често пропусканите разходи са, разбира се, за логистика и обслужване на клиентите. В началото предвидете същите като на алтернативния физически бизнес, който искате да развивате, но не разчитайте да използвате съществуващия персонал - това е класическата формула за неуспех. Най-големите разходи са за маркетинг - при един физически магазин имате интериор и витрина, евентуално няколко билборда на местно ниво. В интернет да стигнете до аудиторията е доста по-скъпо, не разчитайте само на СЕО, то изглежда безплатно, но предвид бавния и несигурен ефект, който има, другите разходи ще увеличат многократно стойността на резултата. Обмислете бюджета си за реклама внимателно - от него зависи всичко, което сте направили до момента.Колко бързо да очаквам да изляза на печалба? Ако проектът ви е успешен до година-две ще се вижда ясна тенденция, а кога ще сте на печалба зависи от много фактори.
Защото първоначалните разходи по стартиране на сайт в България са достатъчно ниски.
Защото разходите и усилията за популяризирането на един електронен магазин са достатъчно високи.
Много малка част от тях са печеливши.
Защото бизнес концепцията им не предвижда толкова бързо да са на печалба или защото чакат светлото бъдеще - все пак надеждата умира последна.
В световен мащаб въпреки ПР митовете, сериозните магазини са стартирали с десетки или стотици милиони долари първоначален капитал. Типичен пример за това са amazon.com и buy.com, в маркетинговата концепция на такива сайтове е купуването на огромни количества от дадена стока, за да постигнат големи търговски отстъпки, и след това продажбата и с отстъпка към крайните клиенти. Честа практика е определени модели да се предлагат по тази схема и да се използват за флагман на цялата продуктова гама, която е с по-малки или никакви отстъпки. При нас нещата са различни, предвид малкия пазар стоките просто се продават с по-ниска печалба. Или пък са дефектни и фалшиви продукти. Защо? Защото разходите ви за продажба в интернет, докато не достигнете мащаба на търговската верига, са значително по-високи от продажбата офлайн, стоките които продавате, сте ги получили със същите търговски отстъпки и плащате същите данъци върху тях, така че ако всичко ви е чисто и законно, няма как да предлагате по-ниска цена.
Най-популярното в българия е плащането при доставка - нарича се наложен платеж. Съществува възможност да се плаща чрез превод по банковата ви сметка. Можете да предлагате и разплащане с карти, но предпочитанията за плащане с тях са много по-малък процент.
Качествена. Клиентите са изключително чувствителни към проблеми с доставката. Не е задължително да използвате големи куриерски фирми. Ако се спрете на външен изпълнител, огледайте се за фирма, която предлага добър контакт с вас и клиентите ви - големите обикновено не го правят.
Защото има различни маркетингови подходи използвани от създателите на софтуер. При софтуера с отворен код вие получавате софтуера безплатно, но той далеч не е готов за работа. Това е както да получите автомобила си на части - трябва да положите много допълнителни усилия, за да си го сглобите. При комерсиалните продукти разликата в цените произтича от нивото на продукта и търговската политика на производителя, не винаги по-скъпият софтуер е по-добър, но често е така.
Зависи какви амбиции имате. Трябва да се отбележи, че сайтът е по-маловажната част от софтуера. Частта за управление на поръчките и продуктите е това, което прави софтуера подходящ за вашата дейност или не.
Не наливайте вода в бъчва без дъно. Закрийте сайта или намерете купувач за него. Все още се намират компании с интерес в покупката на интернет проекти. Продайте сайта възможно най-скоро след като сте установили, че не ви носи приходи. Колкото повече се забавяте, толкова по-ниска ще бъде неговата стойност като продукт. Често в такива ситуации цената, на която ще го продадете, е по-ниска от направените разходи и най-честата грешка е да оставите сайта да се обезценява с времето.