Интервю с Петко Георгиев за он-лайн магазините и он-лайн търговията, какво се случи през 2013г. и какво предстои.

Петко Георгиев е маркетинг специалист и дипломиран SEO експерт от Българска Електронна Академия. Официален член на Българското Интернет Общество, доказал своите умения в интернет маркетинга за компании като Carlsberg, Toyota, AutoBox и др. Специален член на Българското PR общество. Говорител и автор на книги, статии и публикации в интернет прстранството.

1. Какви са предимствата на онлайн пазаруването?

Предимствата са много. Разбира се, на първо място удобството. Когато човек знае какво иска е много по-лесно да го закупи он-лайн с няколко клика. Разнообразието на стоките в интернет става все по-голямо и има по нещо за всеки вкус, докато  физическите магазини ограничават този избор до голяма степен. А и какво по-хубаво от това да ни доставят стоките до вратата.

2. Kaкви стоки е изгодно да бъдат продавани онлайн?

- Най-изгодна си остава търговията с дрехи и различни домашни потреби, може би защото жените са най-активни в търсенето и купуването на стоки (70% от покупките в интернет са извършени от жени). Като, че ли има вероятност Интернет да разбере какво искат жените! (смее се)

3. Kaкво се търси най-много от потребителите?

- Най-търсени са дрехите, мебели и битова техника. В обновения ни сайт http://studioweb.bg решихме да публикуваме доста интересна статистика относно, търсенето, предлгането и потребителското поведение он-лайн през изминалата година. Данните са от мащабно проучване на Google, съвместно с TNS, IAB Европа и consumerbarometer2013.com

4. Oт значение ли е как изглежда онлайн магазина?

- Функционалният, добре оптимизиран и структуриран сайт има ключова роля за успеха. Когато човек влезе в скучен и разхвърлен сайт, често не си прави труда дори да разгледа стоките, които се предлагат. Търговците трябва да се отнесат абослютно сериозно и отговорно при избора на фирма, която ще изработва сайта, както и внимателно да следят процеса на работа.

5. Необходимо ли е онлайн магазините да имат мобилна версия?

В днешно време е по-скоро задължително. Статистическите данни за България сочат все по-голям ръст на aктивно използване на смартфони (2 030 000 брой потребители) и таблети (580 000 брой потребители) в страната. Онлайн продажбите през 2013 са 35 пъти повече спрямо 2010, което е достатъчно показателно.

6. Kaкво гарантира сигурността на потребителите?

- Ако има проблем, в Закона за електронната търговия има задължения, според които търговеца е задължен да оповестява определена информация относно идентификацията си : име, адрес, на който може стоката да бъде върната, основни характеристики на стоките и т.н. В днешно време хората все по-активно си търсят правата и не се оставят да бъдат измамени.

7. Могат ли потребителите да върнат закупената стока?

- Онлайн потребителят има право да върне стоката и да получи обратно цената в срок от 7 дни от доставката, без да се изисква стоката да има недостатъци или да се дължи неустойка, разбира се има изключения. В този период потребителят е длъжен да съхранява стоката, нейната цялост и опаковка. Доставчикът е длъжен да възстанови сумата не по-късно от 30 дни.

8. Възможно ли е клиентите да бъдат измамени?

С годините това притеснение намаля, но тази вероятност винаги я има. Хората все по-често четат мнения и коментари, правят си собствени проучвания преди да купят нещо онлайн. Затова е от важност в сайтовете си търговците да имат модул, в който регистрираните потребители, извършили покупка, да оставят мнение за стоката и търговеца.

9. Кой е най-предпочитаният начин за плащане?

- Българите все още нямат необходимото доверие в онлайн банкирането. Наложеният платеж си остава изборът на около 80% от потребителите, като все по-голяма част от тях искат опцията “преглед и тест” преди да заплатят.

Препоръчваме още:

Защо стратегията за дигитална реклама се нуждае от сериозно рестартиране през 2021 г. Защо стратегията за дигитална реклама се нуждае от сериозно рестартиране през 2021 г. Прочети повече
Стратегия за видео маркетинг: Как да използвате видео за популяризиране на вашият бранд! Стратегия за видео маркетинг: Как да използвате видео за популяризиране на вашият бранд! Прочети повече
3 въпроса, относно стратегията за дигиталните търговци през 2021 г. 3 въпроса, относно стратегията за дигиталните търговци през 2021 г. Прочети повече
нагоре