Как да изберете подходящи цветове за вашите уеб сайт и марка?

 

Избирането и комбинирането  на цветовете за вашия уеб сайт може да се окаже доста сложна задача.

В тази статия ще ви покажем основните стъпки при създаване на вашата фирмена идентичност в интернет пространството, а именно как да:

  • Изберете правилния основен цвят;
  • Комбинирате допълнителните цветове, за да създадете перфектната си цветова схема;
  • Изберете цвят за фон, който да работи за вас.

Как цветовете могат да подобрят уебсайта и идентичността на вашата марка?

Когато избирате подходящ цвят за уеб сайта си, правите много повече, отколкото просто да изглеждате привлекателни - Създайте запомняща се марка!
Когато ви чуете Кока-Кола какво е първото нещо, което възниква в ума ви?
Трудно е да мислите за Кока-Кола, без да си представяте червения цвят.
Червеният цвят служи за две важни цели:

# 1 Позволява на Coca-Cola да се откроява от конкурентите си на рафтовете в магазините;

# 2 Всеки цвят има различни чувства или емоции, свързани с него. Когато хората виждат червения цвят, той предизвиква емоционални реакции като вълнение, смелост, любов и страст. Това са именно чувствата, които от Coca-Cola искат потребителите са свързват с напитката им.

Проучване сочи, че 85% от купувачите поставят цвета като основна причина за закупуване на определен продукт. Освен това 80% е и увеличаване на разпознаването на марката при свързване с даден цвят.
Основните стъпки за използване на цвят на уеб сайта ви са 3, а именно:

  1. Избор на основен цвят като цвят на вашата марка;
  2. Избор от 1 до 2 цвята за акцент, за да създадете цветова схема за уеб сайта си;
  3. Избор на цвят на фона, за да завършите дизайна.

И тъй като цветовете са водещият елемент от визията на вашия бранд ще ви запознаем със значението на цветовете и кой е подходящия цвят за вас.
Различните цветове имат способността да привличат конкретна група купувачи и дори да променят поведението на потребителите.
 

Трябва да знаете, че не всички цветове са подходящи за Вашия бизнес. Например, ако продавате рогозки за йога, използването на лилаво (богатство) или черно (мощност, лукс) може да не е най-добрият избор. Може да помислите за използване на зелено (здраве, мир, растеж), сиво (баланс, неутралност, спокойствие), синьо (доверие, сила, независимост) или дори червено (страст, енергия). Други основни цветове са: жълто (чистота, прозрачност, оптимизъм), оранжево (бодър, весел, уверен) и виолетово (креативност, въображение).

Различните цветове привличат различни типове хора, но знаете ли, че мъжете и жените обикновено предпочитат и различни цветове?

Към кой от двата пола се насочва вашият бизнес или уеб сайт?

От изображението става ясно, че жените биха предпочели бранд със син, лилав или зелен цвят, отколкото с оранжев, кафяв или сив. Мъжете пък биха се спрели на бранд със син, зелен или черен цвят, пред този с кафяв, оранжев или лилав цвят. Мъжете и жените предпочитат синьо и зелено, но и двата пола също не харесват оранжевото и кафявото. Така че, ако се насочвате и към двата пола, изследването показва, че би било по-подходящо да използвате синьо или зелено като основен цвят (или поне като цвят на акцента).


Изборът на подходящата цветова схема за вашия уеб сайт никога не трябва да се основава на любимия ви цвят. Добрият дизайн на уеб сайта е този, който винаги поставя своята аудитория на първо място. Изберете цвят и дизайн, който привлича вашата целева аудитория, така че да можете да направите запомнящата се връзка (подсъзнателно) и да се разграничите от конкуренцията си. Изборът на цветови схеми не трябва да бъде случаен. Вместо това той трябва да бъде серия от организирани, обективни, съвпадащи стъпки: (1) Съчетаване на марката с правилния доминиращ цвят; (2) съвпадение на доминиращия цвят с цветовете на акцентите и (3) съвпадение на цвета на фона с вашите доминиращ и акцентни цветове. Следвайки нашите 3 стъпки по-горе, можете да създадете добра цветова комбинация за уеб сайта си, дори ако нямате добро чувство за дизайн и цветова координация! Не се страхувайте да вкарате цвят в уеб сайта си, но и не забравяйте да не оставяте цвета да надвишава съдържанието!

Препоръчваме още:

Какво е Inbound маркетинг стратегия и защо е необходима за Вашия бизнес? Какво е Inbound маркетинг стратегия и защо е необходима за Вашия бизнес?
Notice: Use of undefined constant lang_see - assumed 'lang_see' in /home/studiowebbg/web/studioweb.bg/public_html/template/sw/post.php on line 143
lang_see
TAITRONICS 2017 - Изложението на интерактивни AIoT Smart приложения с участието на СОФТУЕР ЕООД TAITRONICS 2017 - Изложението на интерактивни AIoT Smart приложения с участието на СОФТУЕР ЕООД
Notice: Use of undefined constant lang_see - assumed 'lang_see' in /home/studiowebbg/web/studioweb.bg/public_html/template/sw/post.php on line 143
lang_see
Пресконференция относно един от най-новите проекти на СтудиоУЕБ.БГ Пресконференция относно един от най-новите проекти на СтудиоУЕБ.БГ
Notice: Use of undefined constant lang_see - assumed 'lang_see' in /home/studiowebbg/web/studioweb.bg/public_html/template/sw/post.php on line 143
lang_see
нагоре