Интернет търговията в България продължава да расте

SAAS решения за стартиране на онлайн магазин, правят електронната търговия достъпна за малкия и среден бизнес Интернет търговията в България отбелязва средногодишен ръст от около 20%, според данни на Националния статистически институт. Прогнозите са този процент да нарасне за в бъдеще. Интересна тенденция, която се наблюдава през последните години, е диверсификацията на пазара, породена от многото новосъздадени интернет магазини, реализиращи все по-големи обороти. Този тренд е допълнително подсилен от появата на така наречените SAAS (software as a service) решения за електронни магазини, които предлагат коренно различна бизнес концепция, минимализираща рисковете при стартиране на сайт за онлайн търговия. Все по-популярни стават тематичните онлайн магазини, фокусирани предимно върху определн сегмент или дори върху един единствен продукт. Свидетелство за това е и големият ръст в развитието на съпътстващи интернет базирани услуги като сайтове за сравняване на цени, платформи за публикуване на обяви, риселърски и афилиейт услуги, системи за PPC реклама (реклама, която се заплаща на клик) и др. България все още се намира на последно място по процент на реализирани онлайн продажби в страните от Европейския съюз (според Евростат), но статистиката показва, че през 2013-та броят на реализиралите онлайн покупка българи се е увеличил на 683 хил. души. Това е ръст на пазаруващите в интернет от почти 100% за период от само 2 години ( през 2011-та те са били около 360 хиляди). Подобни статистики ясно очертават тенденциите за развитие на сектора, а повишеното използване на решения за електронни магазини показва желанието за позициониране на малкия и среден бизнес във виртуалното пространство.

Препоръчваме още:

Как да изберете подходящи цветове за вашите уеб сайт и марка? Как да изберете подходящи цветове за вашите уеб сайт и марка? Прочети повече
Дигиталният маркетинг в помощ при стартиране на бизнес на по-високо ниво Дигиталният маркетинг в помощ при стартиране на бизнес на по-високо ниво Прочети повече
Дигитален маркетинг - основни стъпки и елементи (1-ва част) Дигитален маркетинг - основни стъпки и елементи (1-ва част) Прочети повече
нагоре