Интервю с Петко Георгиев за он-лайн магазините и он-лайн търговията, какво се случи през 2013г. и какво предстои.

Петко Георгиев е маркетинг специалист и дипломиран SEO експерт от Българска Електронна Академия. Официален член на Българското Интернет Общество, доказал своите умения в интернет маркетинга за компании като Carlsberg, Toyota, AutoBox и др. Специален член на Българското PR общество. Говорител и автор на книги, статии и публикации в интернет прстранството.

1. Какви са предимствата на онлайн пазаруването?

Предимствата са много. Разбира се, на първо място удобството. Когато човек знае какво иска е много по-лесно да го закупи он-лайн с няколко клика. Разнообразието на стоките в интернет става все по-голямо и има по нещо за всеки вкус, докато  физическите магазини ограничават този избор до голяма степен. А и какво по-хубаво от това да ни доставят стоките до вратата.

2. Kaкви стоки е изгодно да бъдат продавани онлайн?

- Най-изгодна си остава търговията с дрехи и различни домашни потреби, може би защото жените са най-активни в търсенето и купуването на стоки (70% от покупките в интернет са извършени от жени). Като, че ли има вероятност Интернет да разбере какво искат жените! (смее се)

3. Kaкво се търси най-много от потребителите?

- Най-търсени са дрехите, мебели и битова техника. В обновения ни сайт http://studioweb.bg решихме да публикуваме доста интересна статистика относно, търсенето, предлгането и потребителското поведение он-лайн през изминалата година. Данните са от мащабно проучване на Google, съвместно с TNS, IAB Европа и consumerbarometer2013.com

4. Oт значение ли е как изглежда онлайн магазина?

- Функционалният, добре оптимизиран и структуриран сайт има ключова роля за успеха. Когато човек влезе в скучен и разхвърлен сайт, често не си прави труда дори да разгледа стоките, които се предлагат. Търговците трябва да се отнесат абослютно сериозно и отговорно при избора на фирма, която ще изработва сайта, както и внимателно да следят процеса на работа.

5. Необходимо ли е онлайн магазините да имат мобилна версия?

В днешно време е по-скоро задължително. Статистическите данни за България сочат все по-голям ръст на aктивно използване на смартфони (2 030 000 брой потребители) и таблети (580 000 брой потребители) в страната. Онлайн продажбите през 2013 са 35 пъти повече спрямо 2010, което е достатъчно показателно.

6. Kaкво гарантира сигурността на потребителите?

- Ако има проблем, в Закона за електронната търговия има задължения, според които търговеца е задължен да оповестява определена информация относно идентификацията си : име, адрес, на който може стоката да бъде върната, основни характеристики на стоките и т.н. В днешно време хората все по-активно си търсят правата и не се оставят да бъдат измамени.

7. Могат ли потребителите да върнат закупената стока?

- Онлайн потребителят има право да върне стоката и да получи обратно цената в срок от 7 дни от доставката, без да се изисква стоката да има недостатъци или да се дължи неустойка, разбира се има изключения. В този период потребителят е длъжен да съхранява стоката, нейната цялост и опаковка. Доставчикът е длъжен да възстанови сумата не по-късно от 30 дни.

8. Възможно ли е клиентите да бъдат измамени?

С годините това притеснение намаля, но тази вероятност винаги я има. Хората все по-често четат мнения и коментари, правят си собствени проучвания преди да купят нещо онлайн. Затова е от важност в сайтовете си търговците да имат модул, в който регистрираните потребители, извършили покупка, да оставят мнение за стоката и търговеца.

9. Кой е най-предпочитаният начин за плащане?

- Българите все още нямат необходимото доверие в онлайн банкирането. Наложеният платеж си остава изборът на около 80% от потребителите, като все по-голяма част от тях искат опцията “преглед и тест” преди да заплатят.

Препоръчваме още:

Magento 1 срещу Magento 2 : Подобрения Magento 1 срещу Magento 2 : Подобрения
Notice: Use of undefined constant lang_see - assumed 'lang_see' in /home/studiowebbg/web/studioweb.bg/public_html/template/sw/post.php on line 143
lang_see
България в топ 10 по потребители, пазаруващи онлайн България в топ 10 по потребители, пазаруващи онлайн
Notice: Use of undefined constant lang_see - assumed 'lang_see' in /home/studiowebbg/web/studioweb.bg/public_html/template/sw/post.php on line 143
lang_see
TAITRONICS 2017 - Изложението на интерактивни AIoT Smart приложения с участието на СОФТУЕР ЕООД TAITRONICS 2017 - Изложението на интерактивни AIoT Smart приложения с участието на СОФТУЕР ЕООД
Notice: Use of undefined constant lang_see - assumed 'lang_see' in /home/studiowebbg/web/studioweb.bg/public_html/template/sw/post.php on line 143
lang_see
нагоре